Toegankelijkheid

Skip to main content

Luisteraars van NPO FunX diverser dan ooit

21 juli 2016

Het weekbereik van FunX onder jongeren is van 15% (2015) gestegen naar 18% (2016). Onder autochtone, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongeren in de grote steden luisterde niet eerder zo’n groot deel wekelijks naar FunX. Hiermee is de publieke jongerenzender diverser dan ooit. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van FunX.

 

Steeds meer autochtone Nederlanders stemmen af op de publieke jongerenzender FunX: het weekbereik in deze doelgroep is gestegen van 9% in 2015 naar 15% in 2016. 23% van de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar, woonachtig in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht of Den Haag, tunet wekelijks in op FunX.

 

Niels Hoogland, adjunct zendermanager FunX: “Het bereik onder de vier grootste luistergroepen van FunX (Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongeren) ligt dicht bij elkaar. Blijkbaar spreekt The sound of the city ze aan! Mooi om te zien dat FunX in 2016 substantieel meer autochtone Nederlandse jongeren bereikt. Het jongerenmerk is on air en online écht een platform dat mensen bij elkaar brengt, met welke achtergrond dan ook.”

Het onderzoek is door Motivaction uitgevoerd onder 2700 autochtone, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar. De onderzoeksopzet en -uitvoering voor de bereiksmeting zijn goedgekeurd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De resultaten zijn niet afkomstig uit het NLO en om die reden kunnen er afwijkingen zijn.

 

Bron: Radio Trefpunt, 21.07.2016


Vragen?
André Kamphuis

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66


Gerelateerde artikelen

Woonwensen van senioren, herkenbaar en divers

Pieter Paul Verheggen
31 januari 2018

Miljoenen Nederlanders willen duurzamer leven maar slagen daar niet in

André Kamphuis
12 februari 2019

Nederlanders positiever over vooruitgang in ontwikkelingslanden, maar somber beeld overheerst

Cecilia Keuchenius
20 september 2018

Is ‘waardeer het, repareer het’ een geslaagde campagne?

Bram van der Lelij
27 november 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency