Diversiteit en inclusie
Nederland is een multiculturele samenleving: van de ongeveer 17,5 miljoen Nederlanders heeft meer dan bijna 25 procent een migratieachtergrond. Biculturele Nederlanders hebben mogelijk andere consumptiepatronen en wensen dan Nederlanders zonder buitenlandse herkomst. De perspectieven kunnen verschillen op overheidsbeleid, voeding, vrijetijdsbesteding, wonen, gezondheidszorg en financiële dienstverlening.
Regelmatig nemen organisaties onvoldoende de verschillen in voorkeuren mee in hun product- of dienstverlening, communicatie- en marketingstrategie. Terwijl je juist het bereik en effect van campagnes kan vergroten onder specifieke doelgroepen, wanneer je aandacht geeft. Jouw organisatie kan de verscheidenheid van achtergronden integreren in de marketingstrategie en zo beter aansluiten bij de diverse culturen en mensen van alle Nederlanders.
Wat wij doen
Wij verrichten al meer dan 20 jaar onderzoeks- en adviestrajecten met betrekking tot ondervertegenwoordigde doelgroepen. Met deze kennis en expertise zijn wij uitgegroeid tot hét onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van etnomarketing en diversiteitsbeleid. Wij bieden:
- We streven ernaar om de doelgroep te betrekken waarover we onderzoek doen. Zo doen we onderzoek met de doelgroep, in plaats van over.
- Meer inzicht in een zeer diverse groep burgers en consumenten met ons Etnomentality-model. Met ons inclusieve panel gaan wij de straat op en bereiken wij ook de kleinere doelgroepen
- Essentiële handvatten voor het bereiken en insluiten van ondervertegenwoordigde doelgroepen
- Inzicht in noodzakelijke aanpassingen van marketingstrategieën
Wat levert het op
- Jouw organisatie kan producten of diensten bij meer mensen kwijt
- Inclusievere producten en diensten door afstemming op de behoeftes van de doelgroepen
- Grotere kansen voor recruitment met een inclusief aannamebeleid
- Positieve bijdrage aan de maatschappij met een divers en inclusief beleid.
Omnibusonderzoek biculturele Nederlanders
Het vergt inspanning om biculturele Nederlanders te betrekken in onderzoeken en hun opvattingen, drijfveren, wensen en consumptiegedrag in kaart te brengen. Maar gelukkig is het mogelijk. Om organisaties op een laagdrempelige wijze toegang te geven tot inzichten onder biculturele Nederlanders, hebben we het omnibusonderzoek opgezet. Neem voor interesse contact met ons op.
Mediabereiksonderzoek
Om een efficiënte en effectieve campagne gericht op biculturele Nederlanders op te zetten is het van noodzaak om zichtbaar te zijn in de media die deze groepen bekijken en beluisteren. Het mediagedrag van biculturele Nederlanders is op een aantal punten anders dan dat van Nederlanders zonder buitenlandse herkomst.
Sinds 2006 voeren wij grootschalig mediabereiksonderzoek uit onder verschillende doelgroepen. Met dit onderzoek brengen wij de mediaconsumptie van reguliere en cultuurgebonden media in kaart onder Turkse-, Marokkaanse-, Surinaamse- en Caribische Nederlanders in kaart.
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66
Email
Functie
Algemeen Directeur
Telefoon +31 (0)20 589 83 83