Vitality
Met ons Vitality-model bieden wij onderbouwd en diepgaand inzicht in de verschillende manieren waarop Nederlanders omgaan met hun vitaliteit. We verkennen met organisaties hoe zij Nederlanders kunnen stimuleren om vaker gezonde(re) keuzes te maken.
De 6 profielen van het Vitality-model
Het Vitality-model kent 6 profielen:
Structuurgerichten kiezen voor rust, reinheid en regelmaat.
Gezelligheidszoekers vinden gezelligheid en genieten belangrijker dan gezondheid.
Prestatiegerichten zijn doelgericht en willen er goed uit zien. Zij hebben vaak een stressvol leven.
Kwaliteitszoekers leiden een actief leven en willen genieten. Exclusiviteit en status typeert deze doelgroep.
Balanszoekers zijn intrinsiek gemotiveerd om gezond te leven en letten hierbij op alle facetten die bij vitaliteit horen.
Experimenteerders proberen graag nieuwe dingen uit, ook op het gebied van sport en bewegen, voeding en mentale gezondheid.
Wat levert het op?
De zes profielen en de tools om deze doelgroepen te activeren, staan uitgebreid uitgewerkt in ons Vitality-rapport. Ons Vitality-rapport en onze Vitality-workshop maken helder:
- Hoe de zes profielen aankijken tegen het onderwerp vitaliteit
- Wat hun beweeg- en sportgedrag is
- Wat en hoe zij eten
- Hoe hun mentale en sociale vitaliteit te typeren is
- Hoe zij omgaan met stress & ontspanning
- Wat hun houding is ten aanzien van vaccineren
- Wat de impact is geweest van de coronacrisis op hun vitaliteitshouding en -gedrag
- Hoe je met deze doelgroepen communiceert en via welke kanalen
Je kunt een preview van het Vitality-rapport downloaden door het formulier hiernaast in te vullen. Neem contact met ons op voor een offerte voor het afnemen van het volledige rapport, een Vitality-workshop of andere vragen rondom vitaliteit.
-Joy Jansen, Marketing Manager van Clear B.V.
Please add content or disable.
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 30
Email
Functie Researcher
Telefoon +31 20 58 98 272