Toegankelijkheid

Skip to main content

Duurzaamheid

Hoe denken Nederland en jouw doelgroep over duurzaamheid? Wij weten hoe je effectief met jouw doelgroep communiceert over duurzaamheid.

Hoe kijkt Nederland aan tegen duurzaamheid en de energietransitie? Wat zijn de redenen om mee te doen en waarom hebben mensen moeite met al die ontwikkelingen op dit gebied? Welke argumenten zet je in om jouw doelgroep een warmtepomp te verkopen? En hoe verleid je jouw doelgroep om meer vegetarisch te eten of tweedehandskleding te kopen? Het bedrijfsleven, de overheid en ook NGO's zijn intensief bezig met duurzaamheid, vooral op de domeinen energie, mobiliteit, voeding, wonen en kleding. Wij als onderzoekers zijn altijd op zoek naar motieven en drempels voor gedrag en leveren antwoord op bovenstaande vragen.

 

Wat wij doen

Motivaction houdt bij wat de status van het land is op de diverse domeinen die onder duurzaamheid vallen. Omdat we dit thema zo belangrijk vinden, hebben we een aantal zaken ontwikkeld waardoor we onze klanten beter kunnen helpen.

Vijf Tinten Groener

Met onze segmentatie Vijf Tinten Groener geven wij inzicht in hoe de Nederlandse bevolking naar duurzaamheid kijkt. Elk segment heeft zijn eigen opvattingen, motieven en voorkeuren om wel of niet duurzaam te leven. Hierdoor hebben we veel relevante voorkennis en ondersteunen we onze klanten goed en efficiënt.

Maatschappelijke Impact Monitor

Met de Maatschappelijke Impact Monitor (MIM) laten we al sinds 2009 zien hoe belangrijk Nederlanders duurzaamheid vinden. We focussen daarbij op de kloof tussen intentie en gedrag: Waarom vinden consumenten het wel belangrijk dat bedrijven duurzame producten en diensten leveren, maar kiezen ze in de winkel vaak niet voor de duurzame optie. Juist het antwoord op deze vraag geeft onze klanten richting om succesvol duurzaam te zijn.

Voorloperspanel Duurzaamheid

Omdat duurzaamheid een onderwerp is waar veel van onze klanten producten en diensten voor ontwikkelen, hebben wij een Voorloperspanel Duurzaamheid opgezet. In dit panel zitten 500 respondenten die door middel van gedrag en bezit van producten hebben laten zien dat ze voorlopen op de rest van Nederland. Afhankelijk van jouw branche kunnen we personen selecteren die in jouw branche voorlopers zijn. We focussen ons op de branches energie, mobiliteit, voeding, wonen en kleding. 

Energiereeks

In onze Energiereeks over de energietransitie delen we de mening van Nederlanders over de actuele thema's in de energiemarkt. Deze reeks is een samenwerking met de NVDE. Samen met de NVDE nodigen we onze relaties uit om thema's aan te dragen voor deze reeks.

Wat levert het op

  • Inzicht in de status van het land: Hoe denken Nederland en jouw doelgroep over duurzaamheid?
  • Effectieve duurzaamheidscommunicatie. Hoe communiceer je met je doelgroep over duurzaamheid?
  • Persona’s die onderscheidend zijn in hun houding ten opzichte van duurzaamheid.
  • Inzicht in hoe jouw klanten staan tegenover verduurzaming van jouw product of dienst
  • Heldere handvatten bij de ontwikkeling van producten en diensten.

Vragen?
Gerard van der Werf

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40

André Kamphuis

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 66


Gerelateerde artikelen

Gedragsbeïnvloeding

Onze experts bieden concrete handvatten en tactieken om het gedrag van jouw doelgroep in de gewenste richting te sturen.

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?

Reputatie

Reputatie is het belangrijkste immateriële bezit van elke organisatie of merk. Bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van jouw stakeholders.

Data en analytics

Onze bestaande database bevat een schat aan informatie waarop je je beleid kunt aanpassen en in kaart kunt brengen wie jouw doelgroep is.
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency