Toegankelijkheid

Skip to main content

Gezondheid en vitaliteit

Hoe zorgen we dat Nederlanders gezonder en vitaler worden? Hoe verkleinen we gezondheidsverschillen? Wij doen onderzoek naar gezondheid in de breedste zin van het woord. Wij begrijpen de belevingswereld van jouw doelgroep.

De gezondheid van Nederlanders gaat achteruit.   Dit is een negatieve trend, want gezonde en vitale mensen zijn belangrijk. Niet alleen omdat gezonde mensen gelukkiger zijn. Gezonde mensen zijn ook productievere medewerkers, actievere burgers en maken minder zorgkosten.

Hoe keren we het tij en zorgen we dat Nederlanders gezonder en vitaler worden? Hoe verbeter je de leefstijl van Nederlanders zodat zij fysiek, mentaal en sociaal gezond zijn? Onderzoek van Motivaction geeft antwoorden.

Wat wij doen

Motivaction onderzoekt gezondheid en vitaliteit in brede zin. Hierdoor hebben wij zicht op het gezondheidsgedrag van Nederlanders en welke motivaties daaraan ten grondslag liggen. Ook kennen wij hun gehele belevingswereld. Dus hoe zij wonen, welke media ze gebruiken, wat ze graag doen in hun vrije tijd en welke waarden belangrijk voor ze zijn. Door deze gehele belevingswereld van een doelgroep te begrijpen, werken wij samen met onze opdrachtgevers aan oplossingen die passen bij deze belevingswereld. Beleid, product, marketing of strategie sluiten dan perfect aan bij de gedragingen en belangen van jouw doelgroep.

Onderzoek helpt om mensen beter te begrijpen en tot concrete oplossingen te komen voor een gezonde leefstijl.  Ons expertiseteam staat voor je klaar met:

  • Het Vitality-model waarin we zes vitaliteits-profielen onderscheiden
  • ZorgMentality: waarmee we inzicht geven in 3 typen zorgcliënten
  • Op maat gemaakte doelgroepen & persona’s
  • Toetsen van jouw propositie of interventie
  • Testen van ideeën zoals een nieuwe sportvorm, app, voedselkeuzelogo, wijkinrichting
  • Communicatieonderzoek
  • Positieve gedragsbeïnvloeding
  • Onderzoek en advies over vitaliteit op de werkvloer

Wij denken mee met werkgevers hoe zij een optimaal vitaliteitsbeleid opzetten en uitvoeren. Of hoe beleid en producten geoptimaliseerd kunnen worden en bij de juiste doelgroep onder de aandacht gebracht worden. Hoe behouden sportverenigingen hun leden of hoe werven ze nieuwe? En hoe kunnen zorginstellingen de beste zorg-op-maat leveren aan hun cliënten?

We werken samen met

  • Zorgverzekeraars
  • Zorginstellingen en ouderenzorg
  • Voedingscentrum, Kenniscentrum Sport en Bewegen en andere voorlichtingsorganisaties en kennisinstituten
  • Ministerie van VWS en andere ministeries
  • Ziekenhuizen
  • Gemeenten
  • Onderwijsinstellingen
  • Sportbonden en sportorganisaties
  • Gezondheidsprogramma’s
  • Werkgevers

Wij kijken naar de gezondheid per levensfase

Bij Motivaction zijn wij overtuigd dat levensfases een grote rol spelen in vitaliteit en gezondheid. Leeftijd, leefsituatie, gezin en werk zijn van grote invloed op de leefstijl en gezondheid van mensen. Daarom nemen wij ook deze factoren mee in onderzoek. Bekijk onderstaande infograpic welke thema's en oplossingen we per levensfase behandelen.

Relevante onderzoeksthemas per levensfase
Klik op de afbeelding om te vergroten.

Wat levert het op?

  • Creëer effectieve preventieprogramma's voor kwetsbare doelgroepen.
  • Realiseer hogere conversie op jouw website met communicatie-uitingen die zijn afgestemd op jouw doelgroep.
  • Ontwikkel informatiebrochures voor het ziekenhuis die alle cliënten aanspreken.
  • Bied als werkgever een passend vitaliteitsaanbod voor jouw medewerkers.
  • Realiseer beweegvriendelijke omgevingen op basis van een doelgroepsanalyse.
  • Ontwikkel de juiste effectieve interventies.
  • Breng je gezondheidsproduct of -dienst onder de aandacht bij relevante doelgroepen.

Wij bieden diepgaande kennis over hoe jij als organisatie jouw doelgroep gezond en vitaal houdt. Zo dragen we gezamenlijk bij aan gezonder en gelukkiger Nederland, in elke levensfase.

Meer weten? Neem contact met ons op.


Vragen?
Karin Lammers

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 30

Talia Cohen Rodrigues

Email
Functie Researcher
Telefoon +31 20 589 83 65


Gerelateerde artikelen

Internationaal marktonderzoek

Samen met Glocalities hebben wij het internationale leefstijlonderzoek ontwikkeld waarmee wij over een rijke database beschikken met waarden, leefstijlen, trends en cultuur.

Doelgroepdenken

Jouw organisatie kan groei en succes realiseren door de strategie af te stemmen op jouw doelgroepen. Wij weten welke onderliggende motieven, normen en waarden hun mening en gedrag verklaren. 

Reputatie

Reputatie is het belangrijkste immateriële bezit van elke organisatie of merk. Bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van jouw stakeholders.

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency