Toegankelijkheid

Skip to main content

André Kamphuis

Senior Research Consultant
"Ik laat je anders kijken naar wat jouw organisatie doet, door je te laten kijken door de ogen van je verborgen doelgroep."

André Kamphuis

Senior Research Consultant

"Ik laat je anders kijken naar wat jouw organisatie doet, door je te laten kijken door de ogen van je verborgen doelgroep."

Doelgroepdenken

Diversiteit en inclusie

Duurzaamheid

Doelgroepdenken


Diversiteit en inclusie


Duurzaamheid

Ik help klanten om uit te vinden welke doelgroep ze nog niet goed in beeld hebben. Hoe baken je die af en hoe betrek je ze in onderzoek? Ook doe ik veel onderzoek naar duurzame transities, zoals de energietransitie, de mobiliteitstransitie en de eiwittransitie. Hoe krijg je mensen zover dat ze de dagelijkse dingen anders gaan doen? Daarbij ga ik graag op zoek naar de groep die niet zoveel met duurzaamheid heeft. Verder richt ik me op onderzoek over seksuele oriëntatie en genderfluïditeit.

Ik studeerde sociale psychologie en heb daarna het marktonderzoeksvak geleerd bij een ander bureau. Ik heb toen enige jaren bij een woningcorporatie en bij Veilig Verkeer Nederland gewerkt. Het werken bij een bureau bleef me echter toch trekken en nergens is dat zo leuk als bij Motivaction door de ongedwongen, open sfeer die daar heerst.

Bijdragen van
André Kamphuis
Amsterdam snakt naar meer groen, maar openbare natuur krimpt
Retail speelt in op Ramadan: van supermarkt tot luxewarenhuis
Neurodiversiteit in product- en serviceontwikkeling: toegankelijkheid als standaard
Schrijf je nu in voor het jaarlijkse omnibusonderzoek biculturele Nederlanders
Betrek laaggeletterden in onderzoek voor betere overheidscommunicatie
Amsterdammers willen meer groen, maar de hoeveelheid groen per inwoner neemt nog steeds af
Verbeter je donateurs- of vrijwilligerswerving met meer inzicht over jouw doelgroep
Non-binaire personen voelen zich drie keer vaker onveilig

Actualiteiten

Slim veldwerk: waarom we ons onderzoek spreiden

Maaike Zijderveld
04 maart 2025

De binnensteden veranderen. De consument verandert. En RMC verandert mee.

Huib Lubbers
22 januari 2025

Kantelpunten in de klimaattransitie: Is Nederland klaar voor versnelling?

Jorn Lingsma
07 januari 2025
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency