LuisterBieb scoort goed onder gebruikers
Luisterboeken zitten behoorlijk in de lift. Ook de LuisterBieb wordt door steeds meer mensen gebruikt (er zijn nu 250.000 accounts).
Dit voorjaar heeft de Koninklijke Bibliotheek onderzoek gedaan om de wensen en behoeften te inventariseren onder de gebruikers van de LuisterBieb én het Nederlandse publiek. De uitkomsten hiervan zullen gebruikt worden voor het verbeteren van de app en het aanbod van luisterboeken.
Uitkomsten onderzoek
De dienst wordt met een 7,3 beoordeeld en de klanten zijn tevreden (NPS-score +10) , maar er is nog wel ruimte voor verbetering. Sterke punten van de LuisterBieb zijn de diversiteit van het aanbod en het gebruiksgemak van de app. Het gratis aanbod en de timerfunctie worden ook erg gewaardeerd. In het algemeen vindt men dat de app goed werkt, maar dat hij nog niet foutloos is. En hoewel het aanbod aanspreekt, zouden gebruikers graag meer en meer recente titels terugzien in de LuisterBieb.
Gebruikers van luisterboeken zijn van alle leeftijden. Het valt wel op dat zij vaker vrouw en hoogopgeleid zijn.
De bekendheid bij het Nederlands publiek van de LuisterBieb is beperkt. Andere luisterboekaanbieders zoals Bol.com, Storytel en luisterboeken.nl zijn bekender.
Meer informatie
Deze infographic geeft een goed beeld van de uitkomsten van het onderzoek.
Bron: Koninklijke Bibliotheek, 24.08.2017
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 98
Email
Functie
Researcher
Telefoon +31 (0)20 58 98 284