Toegankelijkheid

Skip to main content

Merel Zuiderduin

Senior Research Consultant
“Er is altijd een verhaal achter een verhaal. Ik word er blij van als ik dat boven tafel kan krijgen en zo meerwaarde kan bieden voor opdrachtgevers.”

Merel Zuiderduin

Senior Research Consultant

“Er is altijd een verhaal achter een verhaal. Ik word er blij van als ik dat boven tafel kan krijgen en zo meerwaarde kan bieden voor opdrachtgevers.”

Cultuur en Vrije tijd

Doelgroepdenken

Cultuur en Vrije tijd


Doelgroepdenken

Bij motivaction hou ik mij vooral bezig met vraagstukken in de cultuur & vrije tijd sector. Ik help opdrachtgevers hun doelgroepen te leren kennen en begrijpen en adviseer ze over hun strategiën om deze doelgroepen te bereiken.

Ik hou ervan om diep te graven en te achterhalen wat mensen bedoelen met hun antwoorden. Dat doe ik door middel van verschillende kwalitatieve methoden, zowel offline als online. Zo gebruik ik bijvoorbeeld vaak onze kwalitatieve community, de e-Safari, voor het in kaart brengen van customer journeys.

Van jongs af aan heeft kunst en cultuur een grote rol in mijn leven gespeeld. Daarom ben ik in eerste instantie Theaterwetenschap gaan studeren en in een theater en filmhuis gaan werken. Gaandeweg kwam ik erachter dat ik de bezoekers en hun beweegredenen misschien wel het meest interessant vond. Daarom ben ik een master Cultural Economics & Entrepreneurship gaan volgen aan de Erasmus Universiteit, waar ik afstudeerde op een kwalitatieve onderzoeksmethode. Hoewel ik er toen zelf nog niet aan dacht, lag het eigenlijk erg voor de hand dat ik onderzoeker zou worden. Bij Motivaction kan dat ook nog in de sectoren waar ik het meeste affiniteit mee heb.

Bijdragen van
Merel Zuiderduin
Pride: wie kent het niet?
Nieuwe inzichten in doelgroepen voor Rijksmuseum Boerhaave
Wie stapt in de wondere wereld van immersive experiences?
Deelvervoer moet zijn beste tijd nog krijgen
Corona en inflatie treffen ook Floriade
Amsterdam Museum
Amsterdam Museum: campagnetest met toeristen
Hoe pak je videointerviewen goed aan? In gesprek met kwalitatief onderzoeker Merel
Customer Journey
6 gouden regels voor customer journey mapping

Actualiteiten

Journalistiek vertrouwen Nederlandse burgers 2024 blijft hoog in vergelijking met Amerikanen

Pieter Paul Verheggen
17 september 2024

Mentality X Humor in de media: hoe humor het publiek bereikt

Kevin Hengstz
16 september 2024

Prinsjesdag: traditie of achterhaald?

Paloma Bunck
29 augustus 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency