Toegankelijkheid

Skip to main content

NPO FunX blijft groeien onder stadsjongeren

15 september 2017

Het weekbereik van NPO FunX is dit jaar onder jongeren van 15 tot 35 jaar in de vier grote steden gestegen naar 19%. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van NPO FunX. De jongerenzender is daarmee de nummer vier van best beluisterde radiozenders onder stadsjongeren.

 

Het bereik van NPO FunX blijft groeien onder de jongste doelgroep. In drie jaar tijd is het weekbereik onder stadsjongeren van NPO FunX toegenomen met 35%. NPO FunX is veruit het best beluisterde radiostation onder stadsjongeren met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse achtergrond. De jongerenzender wordt het best beluisterd door jongeren tussen de 15 en 24 jaar. In deze groep is het weekbereik van NPO FunX gestegen van 17% in 2016 naar 22% in 2017. Hiermee is NPO FunX de enige radiozender die significant beter scoort onder het jongste deel van haar doelgroep.

 

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: "We zijn nu voor het eerst in de vier grote steden onder 15-35 jarigen de best beluisterde publieke radiozender. Ik ben trots dat we weer in weekbereik zijn gestegen en NPO FunX zich opnieuw bewijst als jongste en meest diverse mediamerk van Nederland. Meer en meer jonge luisteraars weten The Sound of the City te vinden en te waarderen. Dat bewijst dat onze muziek en informatie relevant is voor onze doelgroep en hun leefwereld."

Het onderzoek is door Motivaction uitgevoerd onder 2595 autochtone, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar. De onderzoeksopzet en -uitvoering voor de bereiksmeting zijn goedgekeurd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De resultaten zijn niet afkomstig uit het NLO en om die reden kunnen er afwijkingen zijn.
 

Bron: NPO, 14.09.2017


Vragen?
Seth Schaafsma

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Nederland slikt zichzelf gezond: helft van de Nederlanders gebruikt voedingssupplementen

Ruurd Hielkema
10 september 2019

Van trailer tot aftiteling: de customer journey van de bioscoopbezoeker

Maartje Rooker
24 december 2018

Acht oplossingen voor verbetering van het perspectief van de Nederlandse middengroep

Pieter Paul Verheggen
28 december 2020

Nieuwsbrief feb '24: Over gedragsverandering, duurzamer leven en de IXT Monitor

Karine Bloem
15 februari 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency