Een zilveren generatie met gouden kansen
Het straatbeeld is aan het veranderen. Er loopt meer zilverkleurig haar rond dan pakweg 10 jaar geleden, en door verdere vergrijzing zal het aantal senioren (55-plussers) de komende decennia progressief stijgen. Zij vormen een segment van de bevolking met een veranderend leefpatroon, ander koopgedrag en nieuwe behoeften.
Het is een verschuiving in onze samenleving die kansen biedt aan marketeers, communicatiedeskundigen en beleidsmakers. Maar hoe bereik je deze groeiende groep?
Succesvol omgaan met ‘generation silver’
Om seniore consumenten op een passende manier aan te spreken moet je rekening houden met hun gedrag en voorkeuren. Daarin verschillen zij namelijk van andere doelgroepen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat jouw product of dienst aansluit bij hun persoonlijkheid? En wil deze groep wel zoveel mogelijk keuze, of zijn zij gebaat bij een duidelijk en kleiner aanbod?
In “Een zilveren generatie met gouden kansen” bieden we op basis van onderzoek inzicht in de zeven soft spots van ouder worden. Deze veranderingen in houding, attitude en drijfveren hebben een grote invloed op de levensstijl van de senioren.
Deze whitepaper bevat:
- Een uitleg van de seven soft spots ondersteund door relevante voorbeelden
- Drie typen seniore klantprofielen met bijpassende persona’s
- Cases uit de praktijk met direct bruikbare tips
Kennis van de belevingswereld van de seniore consument helpt je om hen op de juiste manier te benaderen en ondersteunt bij de ontwikkeling van een geschikte waardenpropositie, positionering of marketingstrategie.
Je kunt de whitepaper nu downloaden door het formulier in te vullen.
Heb je vragen over ‘Een zilveren generatie met gouden kansen” of seniorenmarketing in het algemeen? Neem dan contact op met Pieter Paul Verheggen.