Toegankelijkheid

Skip to main content

Kansen op de kansspelmarkt

13 augustus 2021

Op 1 oktober 2021 gaat de online kansspelmarkt in Nederland open. Ad Alliance heeft, in samenwerking met Motivaction, een onderzoek uitgevoerd om meer te weten te komen over de Nederlandse kansspelspelers. Wie zijn het, waarom spelen ze mee en hoe kunnen ze worden bereikt? 

 

Redenen om mee te doen
Uit de resultaten blijkt dat 42% van de Nederlanders wel eens een kansspel speelt, waarbij de man/vrouw ratio gelijk is, respectievelijk 53% en 47%. Vrijdag en zaterdag zijn de meest populaire dagen om een kansspel te spelen. Men speelt mee om geld te winnen, voor de kick, maar ook voor ontspanning en gezelligheid. De meerderheid van de kansspelspelers vindt het vooral belangrijk dat je al tegen lagere bedragen kunt meedoen, ook als dit betekent dat er daardoor kleinere prijzen te winnen zijn. Ook de veiligheid van (uit)betalen en de mogelijkheid om een spel kosteloos uit te kunnen proberen, zijn belangrijke redenen om aan een kansspel mee te doen.

 

Hoe bereik je kansspelspelers?
Kansspelspelers zijn volgens de onderzoeksresultaten het best te bereiken door de inzet van video. 91% van de kansspelspelers kijkt lineaire televisie, RTL 4 is de best bekeken zender. Daarnaast kijkt 78% online video via SVOD- of AVOD-diensten.

 

Over het onderzoek
Het onderzoek is afgenomen onder 1660 Nederlandse consumenten. Drie groepen hebben een vragenlijst ingevuld: een groep online kansspelspelers, een groep offline kansspelspelers en een groep niet-spelers. Verder biedt het onderzoek extra inzichten over vier spellen: Sportsbetting, Bingo, Casino en Poker.

 

Bekijk de infographic voor meer informatie.

 

Bron: Adalliance.nl

Deel dit artikel

Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67


Gerelateerde artikelen

Covid-19: Verantwoordelijkheid en reputatie

Karel Slootman
04 januari 2021

Uitgezocht🎙️: Is ChatGPT de heilige graal voor doelgroepanalyse?

Seth Schaafsma
21 september 2023

Gedragsbeïnvloeding in de praktijk: 10 technieken uit de persconferentie van Rutte en De Jonge (31 maart)

Cecilia Keuchenius
03 april 2020

Welke rol spelen ouders bij het kiezen van vervolgonderwijs voor hun kind?

Maartje Rooker
27 mei 2020
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency