Toegankelijkheid

Skip to main content

Kansen op de kansspelmarkt

13 augustus 2021

Op 1 oktober 2021 gaat de online kansspelmarkt in Nederland open. Ad Alliance heeft, in samenwerking met Motivaction, een onderzoek uitgevoerd om meer te weten te komen over de Nederlandse kansspelspelers. Wie zijn het, waarom spelen ze mee en hoe kunnen ze worden bereikt? 

 

Redenen om mee te doen
Uit de resultaten blijkt dat 42% van de Nederlanders wel eens een kansspel speelt, waarbij de man/vrouw ratio gelijk is, respectievelijk 53% en 47%. Vrijdag en zaterdag zijn de meest populaire dagen om een kansspel te spelen. Men speelt mee om geld te winnen, voor de kick, maar ook voor ontspanning en gezelligheid. De meerderheid van de kansspelspelers vindt het vooral belangrijk dat je al tegen lagere bedragen kunt meedoen, ook als dit betekent dat er daardoor kleinere prijzen te winnen zijn. Ook de veiligheid van (uit)betalen en de mogelijkheid om een spel kosteloos uit te kunnen proberen, zijn belangrijke redenen om aan een kansspel mee te doen.

 

Hoe bereik je kansspelspelers?
Kansspelspelers zijn volgens de onderzoeksresultaten het best te bereiken door de inzet van video. 91% van de kansspelspelers kijkt lineaire televisie, RTL 4 is de best bekeken zender. Daarnaast kijkt 78% online video via SVOD- of AVOD-diensten.

 

Over het onderzoek
Het onderzoek is afgenomen onder 1660 Nederlandse consumenten. Drie groepen hebben een vragenlijst ingevuld: een groep online kansspelspelers, een groep offline kansspelspelers en een groep niet-spelers. Verder biedt het onderzoek extra inzichten over vier spellen: Sportsbetting, Bingo, Casino en Poker.

 

Bekijk de infographic voor meer informatie.

 

Bron: Adalliance.nl


Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67


Gerelateerde artikelen

Het einde van third-party cookies. Wat nu?

Seth Schaafsma
27 augustus 2021

Zet je schrap voor generatie Z

Jorn Lingsma
12 april 2018

Motivaction richt nieuw label voor arbeidsmarktonderzoek op: Sparkey HR strategy and insights

Ester Koot
29 april 2020

Motivaction start samenwerking met digitalAudience

Seth Schaafsma
16 januari 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency