Toegankelijkheid

Skip to main content

Kwalitatief omnibusonderzoek biculturele Nederlanders: schrijf je in

22 juli 2019

De Nederlandse samenleving verandert. Er is steeds meer aandacht voor diversiteit en inclusiviteit. Daarnaast groeit het aantal inwoners met een niet-Nederlandse achtergrond.

Desondanks is er nog weinig bekend over deze biculturele Nederlanders. Zij zijn vaak slecht gerepresenteerd in (markt)onderzoek. Het wordt voor organisaties echter steeds belangrijker om deze steeds groter wordende doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Om hier bij te helpen, en om ervoor te zorgen dat deze groep niet onderbelicht blijft, biedt Motivaction nu de mogelijkheid om deel te nemen aan een kwalitatief multiclient onderzoek onder biculturele Nederlanders.

 

Een belangrijke doelgroep

Eerder onderzoek laat zien dat de leefstijlen, aankoopbeslissingen en wensen van biculturele Nederlanders verschillen van autochtone Nederlanders. Ook hebben zij andere mediaconsumptiepatronen waardoor niet alle communicatie-uitingen hen bereiken. Deze verschillen worden nog onvoldoende meegenomen in de communicatie- en marketing strategie van veel organisaties. Zij laten zo een belangrijke groep consumenten links liggen.

Door middel van ons kwalitatief multiclient onderzoek onder biculturele Nederlanders bieden wij de kans om unieke inzichten te verkrijgen in de doelgroep:

  • We voeren dit onderzoek uit in de vorm van een online community met 40 respondenten uit de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse groepen in onze e-Safari
  • De community biedt de ruimte om verschillende thema’s aan bod te laten komen. Wij denken met je mee over de invulling van jouw vraagstuk.
  • Er is de mogelijkheid om te participeren en/of 1, 2 of meerdere dagen in de community in te vullen met eigen opdrachten. Deelname is al mogelijk vanaf € 3.250,-
  • We starten het onderzoek na de zomervakantie (onder voorbehoud van voldoende participanten).

Neem voor meer informatie of het onderzoeksvoorstel contact op via het formulier, of met Henriët Hensen via of 06-42245053.

 


Vragen?

Gerelateerde artikelen

Belang duurzaamheid op woningmarkt groeit

Gerard van der Werf
14 juli 2021

De rollen omgedraaid: in gesprek met kwalitatief researcher Sanne

Sanne Audenaert
12 november 2019

Banken, de bal ligt nu op de stip!

Karel Slootman
02 april 2020

Nooit eerder zoveel zonnepanelen geïnstalleerd

Gerard van der Werf
12 november 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency