Maatschappelijke Impact Monitor 2024: Meer rendement met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Consumenten vinden het heel belangrijk dat bedrijven duurzame producten en diensten leveren, maar in de winkel handelen ze daar niet naar. De MIM brengt de drijfveren en barrières in kaart die consumenten ervaren bij het maken van duurzame keuzes. De MIM laat zien welke concrete stappen je kunt nemen om je duurzame propositie succesvol aan te bieden.
Schrijf je voor 6 september in voor deelname aan de Maatschappelijke Impact Monitor (MIM).
Wat biedt de MIM?
De maatschappelijke Impact Monitor (MIM) is een onderzoek naar het belang van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) zoals de Nederlandse bevolking die percipieert. Motivaction voert dit onderzoek al 15 jaar uit waardoor we een goed beeld van de trends hebben. Met MIM brengen we het volgende in kaart:
- Welke doelgroepen onderscheiden we op basis van kennis over MVO en het belang dat zij hechten aan MVO.
- Het verschil tussen de wensen en intenties van het Nederlands publiek en hun daden.
- Wat zijn de drijfveren en barrières om tot de aanschaf van duurzame producten en diensten over te gaan?
- Hoe wordt jouw merk in vergelijking met vier concurrende merken op het gebied van MVO gewaardeerd?
Als jij met jouw merk instapt, nemen we ook twee door jou gekozen concurrenten mee. Het exacte aantal merken en branches dat we meenemen is het resultaat van het aantal deelnemers. We kijken op twee manieren naar de impact van merken:
- Intrinsiek: de maatschappelijke relevantie zit in het product of dienst zelf. Bijvoorbeeld een leverancier van groene energie of vegetarische vleesvervangers.
- Projecten: veel bedrijven hebben een project opgezet waarmee ze maatschappelijke impact willen realiseren, bijvoorbeeld Het Ronald McDonaldkinderfonds of de Burendag van Douwe Egberts. We meten de fit tussen met project en het merk, de gepercipieerde maatschappelijke impact van het project en de bijdrage van het project aan de waardering van het merk.
Aanbod
Pakket 1 - Basis (€4.500 ex btw)
- Uitgebreid basisrapport
- Tabellen met alle resultaten, uitgesplitst naar achtergrondvariabelen
Pakket 2 - Uitgebreid (€7.750 ex btw)
- Toevoegen 1 vraag en 2 stellingen
- Uitgebreid basisrapport en tabellen, uitgesplitst naar achtergrondvariabelen
- Executive summary met vergelijking van jouw merk en concurrerenten
Pakket 3 - Uitgebreid en eigen project (€9.500 ex btw)
- Toevoegen 1 vraag en 2 stellingen
- Uitgebreid basisrapport en tabellen, uitgesplitst naar achtergrondsvariabelen
- Executive summary met vergelijking van jouw merk en concurrenten
- Executive summary met beoordeling van jouw project en de bijdrage aan je merk
Toelichting
Bij een stelling wordt de respondent gevraagd in welke mate hij het eens of oneens is met de stelling. Bij een vraag zijn er verschillende antwoordcategorieën mogelijk. Elke deelnemer krijgt standaard een toelichting van een uur met iemand van Motivaction en/of HPB bij oplevering.
Doelgroep
De steekproef is representatief voor Nederlanders in de leeftijd van 18 tot en met 75 jaar (n=1.750). In de rapportage maken we onderscheid naar leeftijd, geslacht, inkomen, regio en opleiding, maar ook naar een aantal andere achtergrondvariabelen bijvoorbeeld Vijf Tinten Groener. Wanneer jouw merk een specifieke doelgroep heeft, kunnen we daar natuurlijk ook naar kijken.
Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem contact op met Caress. Schrijf je in. De resultaten zijn in oktober beschikbaar.
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40
Email
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 589 82 61