Toegankelijkheid

Skip to main content

Innovatie en conceptontwikkeling

Ontwikkel met onze hulp en in co-creatie met jouw klant een succesvol nieuw concept. Laat jouw proposities optimaal aansluiten bij de klantbehoefte en realiseer een hogere slagingskans.  

Bij innovaties draait alles om het optimaal aansluiten op de wensen en behoeften van de doelgroep. Dan vergroot je de kans op een succesvolle lancering en een langere levensduur van jouw product of dienst. Daarom werkt Motivaction met insights gedreven concepten. Deze concepten vervullen de daadwerkelijke behoeften van de doelgroep en bestaan uit de volgende bouwstenen:

 

conceptfactory stappen insite

 

Insight: een insight is een behoefte van de doelgroep, opgebouwd uit drie elementen:

  • Waarheid: de perceptie van de doelgroep rondom het thema
  • Dilemma: het probleem, de frustratie of irritatie dat de doelgroep ervaart ten aanzien van het onderwerp
  • Wens: gewenste situatie die de (latente) consumentenbehoefte beantwoordt. ‘Had ik maar…’ ‘Ik zou willen dat...’ ‘Was er maar…’

Een beschrijving van een insight benoemt de onvervulde (latente) behoefte van de consument en lost bestaande dilemma’s en frustraties op.

Belofte: Hoe speelt het concept in op de insight? De belofte biedt een oplossing voor het dilemma, een helder voordeel en vervult de wens. De focus ligt hierbij op één kernvoordeel dat relevant, onderscheidend en geloofwaardig is. Dit is de USP van de propositie.

Bewijs: het bewijs is de ‘reason to believe’ voor je innovatie. Hoe ga je de belofte waarmaken? Welke eigenschappen zitten achter de belofte? Hier kunnen we extra informatie toegevoegen zoals varianten, eigenschappen en extra’s.

In ons onderzoek vormt deze werkwijze een kapstok om proposities te bouwen, te beoordelen en te optimaliseren. Motivaction helpt jou in de ontwikkeling van insight-gedreven proposities om de kans op succesvolle productontwikkeling en innovaties te optimaliseren.

Wat wij doen

Zoals beschreven in onze whitepaper ‘Excelleren in innoveren’, is innovatie nooit een lineair proces dat zich steeds op dezelfde wijze voordoet. Motivaction biedt op basis van onderzoek oplossingen en workshop aan in verschillende stadia van innovatietrajecten van opdrachtgevers. Samen met de opdrachtgever bepalen we welke informatie reeds beschikbaar is en wat nog nodig is en kiezen we vervolgens een aanpak die daar het beste bij past: maatwerk dus.

We betrekken jouw doelgroep bij het hele proces. Jij ontwikkelt zo met onze hulp en in co-creatie met jouw klant een succesvol nieuw product, een nog betere klantreis of een beter geoptimaliseerde bestaande dienst.

Het traject bestaat uit meerdere stappen, van insights verzamelen tot conceptscore. Jij kunt kiezen voor het hele traject, of enkel de fasen te doorlopen die voor jou relevant zijn. Tijdens het hele traject, passen we Design Thinking principes en tools toe.

Wat levert het op

  • Diepgaand inzicht in de behoeften van jouw doelgroep die je kunt gebruiken als basis voor je innovatie
  • Proposities die optimaal aansluiten bij deze klantbehoefte en daardoor een hogere slagingskans hebben
  • Een efficiënt ontwikkeltraject met continue aanscherping van de propositie

 


Vragen?
Margré Nijkamp

Email
Functie Manager InnovatieLab
Telefoon +31 (0)20 589 82 21

Aimée de Kleijn

Email
Functie Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 75


Gerelateerde artikelen

Arbeidsmarkt

Datagedreven arbeidsmarktonderzoek biedt inzicht welke werknemers passen bij een succesvolle organisatie. Wij werken met jou samen aan het succes van jouw werknemers.

Internationaal marktonderzoek

Samen met Glocalities hebben wij het internationale leefstijlonderzoek ontwikkeld waarmee wij over een rijke database beschikken met waarden, leefstijlen, trends en cultuur.

Doelgroepdenken

Jouw organisatie kan groei en succes realiseren door de strategie af te stemmen op jouw doelgroepen. Wij weten welke onderliggende motieven, normen en waarden hun mening en gedrag verklaren. 

Duurzaamheid

Hoe denken Nederland en jouw doelgroep over duurzaamheid? Wij weten hoe je effectief met jouw doelgroep communiceert over duurzaamheid.
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency