Anniek van Dooren
FMCG
Innovatie en conceptontwikkeling
FMCG
Innovatie en conceptontwikkeling
Als kwalitatief onderzoeker in het team Consumentenproducten ben ik bezig met de psychologie van het alledaagse. Dit zijn onderwerpen zoals hoe en waarom we borrelen, het kopen van een stofzuiger of het keuzeproces binnen diepvriespizza's. Het lijken wellicht niet de meest diepgaande onderwerpen, maar reken maar dat hier een wereld aan psychologie onder schuil gaat. Ik vind het fantastisch als een consument aan het einde van een interview verbaasd aangeeft dat hij of zij 'nooit had verwacht hier 2 uur over te kunnen praten'. De diepte in met mensen over hun belevingswereld is wat ik het liefst doe. Om vervolgens mijn klanten te adviseren hoe ze hier zo goed mogelijk bij kunnen aansluiten.
Na mijn studie mediapsychologie ben ik als kwalitatief onderzoeker aan de slag gegaan bij Censydiam, een bureau dat zich specialiseerde in de psychologie van de consument. Van daaruit ben ik verder gegroeid als kwalitatief onderzoeker en sinds 2018 werkzaam bij Motivaction in het team Consumentenproducten.