Toegankelijkheid

Skip to main content

Mentality Duurzaamheidsprofielen

Psychografische segmentatie voor effectieve duurzaamheidscommunicatie

Mentality Duurzaamheidsprofielen onderscheidt vijf consumentengroepen op basis van hun houding, kennis en gedrag rond duurzaamheid. Met dit model stem je campagnes, proposities en beleidsinitiatieven exact af op wat écht motiveert.

In een tijd waarin “duurzaamheid” te breed en vaag is, biedt dit model houvast. Op basis van onderzoek (n=5.000) en interviews met experts in energie, voeding, mode en mobiliteit hebben we de acht Mentality-milieus teruggebracht tot vijf duurzaamheidsprofielen. Hiermee beschik je over écht onderscheidende profielen en actuele inzichten.

Plichtsgetrouwen (8%)

  • Traditie en verantwoordelijkheid staan centraal
  • Stap-voor-stap benaderen via betrouwbare autoriteit en concrete voorbeelden
  • Bereikbaar via regionale media en institutionele uitingen

Statusbewusten (20%)

  • Ambitieus, prestatiegericht en technologie-minded
  • Duurzaamheid als statussymbool en slimme investering
  • Trigger via innovatieshowcases en premium events

Structuurzoekers

Verantwoordelijken

Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency