Toegankelijkheid

Skip to main content

De invloed van corona op werkend Nederland

27 oktober 2020

Corona beïnvloedt al ruim een half jaar ons werk. Thuiswerken, online meetings, collega’s missen en organisaties die amper het hoofd boven water houden. Recente resultaten van onderzoek van Motivaction tonen dat verschillen tussen medewerkers groter worden. Zo valt het langdurig thuiswerken de een zwaarder dan de ander, is het gemis van collega’s bij jongeren het grootst, gaat de samenwerking met collega’s vooral onder hoger opgeleiden niet altijd goed en hebben met name mannen moeite om zich thuis te concentreren.

Maatwerk is dus noodzakelijk om medewerkers, ook op afstand, betrokken te houden. Vraag waar de behoefte van medewerkers ligt en hoe je kan helpen. Meer dan ooit is interne communicatie belangrijk om het bedrijf bij elkaar te houden. En om medewerkers aan de gang te houden. Het betrekken van medewerkers bij het waarmaken van de ambities van je organisatie is normaal gesproken al lastig. Maar op afstand nog veel ingewikkelder. Het vraagt inzicht in de wensen van leidinggevenden en medewerkers, het vraagt om de juiste balans te vinden in communicatie en het vraagt ook om persoonlijke communicatie.

"Dat wat normaal al geldt, geldt nu nog veel meer. Communicatie is key", aldus Sascha Becker, Head of Strategy en auteur van het boek de employee journey. "De cijfers van Motivaction zijn duidelijk en geven een helder beeld. Maar uiteindelijk verschilt het natuurlijk per organisatie hoe je impact kunt realiseren. We zien mooie initiatieven: van wekelijkse webinars tot hart-onder-de-riem activaties. Het is zaak om oprecht aandacht te besteden aan het welzijn van mensen en dat te blijven doen. Normaal al lastig, maar nu nog veel moeilijker."

Lees hier de laatste onderzoeksresultaten van het nationale corona onderzoek onder medewerkers.

Neem voor meer informatie over dit onderzoek contact op met Ester Koot.

Bron: Logeion, 27.10.2020

 


Vragen?
Ester Koot

Email
Functie Senior strategy consultant HRM
Telefoon +31 (0)20 589 82 36


Gerelateerde artikelen

'Elke goede marketeer moet zich bewust zijn van het effect van reclame'

Karel Slootman
14 juli 2020

Tweedehands populair bij 63% van Nederlanders

Els van der Velden
25 september 2024

Technologie vanuit de ogen van Gen Z

Loes Kleijngeld
11 augustus 2023

Meten van sentiment bij medewerkers op afstand

Ester Koot
12 januari 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency