Toegankelijkheid

Skip to main content

De invloed van corona op werkend Nederland

27 oktober 2020

Corona beïnvloedt al ruim een half jaar ons werk. Thuiswerken, online meetings, collega’s missen en organisaties die amper het hoofd boven water houden. Recente resultaten van onderzoek van Motivaction tonen dat verschillen tussen medewerkers groter worden. Zo valt het langdurig thuiswerken de een zwaarder dan de ander, is het gemis van collega’s bij jongeren het grootst, gaat de samenwerking met collega’s vooral onder hoger opgeleiden niet altijd goed en hebben met name mannen moeite om zich thuis te concentreren.

Maatwerk is dus noodzakelijk om medewerkers, ook op afstand, betrokken te houden. Vraag waar de behoefte van medewerkers ligt en hoe je kan helpen. Meer dan ooit is interne communicatie belangrijk om het bedrijf bij elkaar te houden. En om medewerkers aan de gang te houden. Het betrekken van medewerkers bij het waarmaken van de ambities van je organisatie is normaal gesproken al lastig. Maar op afstand nog veel ingewikkelder. Het vraagt inzicht in de wensen van leidinggevenden en medewerkers, het vraagt om de juiste balans te vinden in communicatie en het vraagt ook om persoonlijke communicatie.

"Dat wat normaal al geldt, geldt nu nog veel meer. Communicatie is key", aldus Sascha Becker, Head of Strategy en auteur van het boek de employee journey. "De cijfers van Motivaction zijn duidelijk en geven een helder beeld. Maar uiteindelijk verschilt het natuurlijk per organisatie hoe je impact kunt realiseren. We zien mooie initiatieven: van wekelijkse webinars tot hart-onder-de-riem activaties. Het is zaak om oprecht aandacht te besteden aan het welzijn van mensen en dat te blijven doen. Normaal al lastig, maar nu nog veel moeilijker."

Lees hier de laatste onderzoeksresultaten van het nationale corona onderzoek onder medewerkers.

Neem voor meer informatie over dit onderzoek contact op met Ester Koot.

Bron: Logeion, 27.10.2020

 


Vragen?
Ester Koot

Email
Functie Senior strategy consultant HRM
Telefoon +31 (0)20 589 82 36


Gerelateerde artikelen

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Jongeren hebben geen zin om te bellen

Kevin Hengstz
09 augustus 2018

Reizen verlegt culinaire grenzen, maar Nederlands broodbeleg moet mee in de koffer

Ruurd Hielkema
08 oktober 2024

Nederlanders bezorgd over woningschade door klimaatverandering

Henk Heinen
23 januari 2025
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency