De dertiende editie van Emerce100 is verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.
Om een zo goed mogelijk beeld van de markt te kunnen schetsen, hebben we ook dit jaar het imago-onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction, verrijkt met andere relevante marktdata.
De Emerce100 beperkt zich al lang niet meer tot slechts 100 bedrijven. Dit jaar staat de teller op maar liefst 632, een stijging van 72 bedrijven ten opzichte van vorig jaar. Een van de oorzaken is het immer groeiend aantal specialismen en aanbieders in de e-businessmarkt, wat tevens vraagt om een meer uitgesplitste analyse. Hierdoor hebben we dit jaar een nieuw hoofdstuk aan het onderzoek kunnen toevoegen en zijn opnieuw sommige categorieën aangepast. Het onderzoek bestaat uit een vijftal gebieden: Bureaus, E-business services, Media & Advertising, Software en Venture.
Het imago-onderzoek is gedaan op een 7-puntsschaal; het aantal sterren is daarmee maximaal zeven.
Bekijk hier het overzicht
Bron: Emerce, 04.05.2018