Retail
Hogere ROI marketing- en communicatie-investeringen
Het Nederlandse retaillandschap heeft de afgelopen jaren baanbrekende veranderingen doorgemaakt. Met de verschuiving van bricks naar clicks en de toetreding van tal van nieuwe spelers is er weinig meer hetzelfde gebleven. Maar de uitdagingen voor alle retailers zijn nog steeds hetzelfde:
- Hoe krijg ik meer mensen in mijn (online) winkel?
- Hoe zorg ik ervoor dat klanten bij mij blijven winkelen?
- Hoe zorg ik ervoor dat ze meer besteden als ze in mijn winkel zijn?
Een grondige kennis van de voorkeuren en aankoopmotieven van verschillende typen consumenten is onontbeerlijk om de juiste keuzen te maken in assortiment, kwaliteit, prijsstelling én bij de profilering van huismerken versus A-merken. Wij helpen opdrachtgevers met innovatieve onderzoekproposities en het geven van heldere implementeerbare adviezen. Het is onze missie om je alles in handen te geven voor het realiseren van een verbetering in return on investment van consumenten- en shoppercommunicatie én de activatie, met als doel het creëren van duurzame groei.
Wij zetten onze ruime kennis van en ervaring met consumenten- en shoppergedrag binnen de (online) retailsector ook graag voor je in. Zo zijn voor fabrikanten én retailers inzichten in de Shopper Decision Journey onmisbaar als zij de triggers en barriers willen onderscheiden bij verschillende typen consumenten en shoppers. Wij hebben een groot aantal onderzoeken uitgevoerd voor toonaangevende opdrachtgevers in de sector. Wij zijn ook partner van de EFMI Business School, het kennisinstituut voor de levensmiddelensector. En op congressen delen we onze jaarlijkse trendpresentatie of visie op shoppers en communicatie. Maar de focus ligt vooral op de vertaalslag in concrete handvatten voor de dagelijkse gang van zaken en de mid-/langetermijnstrategie.
Proposities die wij voor je in kunnen zetten:
- ShopperConnect: weten hoe de shopper zijn boodschappen doet
- Customer Journey: maakt klantbeleving begrijpelijk en inzichtelijk
- Eyetracking: weten in welke mate producten opvallen in het (virtuele) schap en welke elementen op de verpakking een positief of juist negatief effect hebben op de waardering
- Shopper Insights en Typologieën: brengt de voorkeuren op de winkelvloer in kaart
- Segmentatie en Persona's: brengt de doelgroep tot leven
- InnerWorld en Neuromarketingonderzoek: weten hoe die onbewuste drivers en barrières nu eigenlijk werken en hoe je die kunt beïnvloeden
- E-Safari, a deep dive into everyday life: observeer shoppers in hun eigen omgeving
We zetten onze kennis en ervaring ook graag voor je in voor het vergroten van de insights over de doelgroep en het realiseren van een hogere ROI op marketing- en communicatie-investeringen.
Ruurd Hielkema studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, was medeoprichter van Trendbox, voorzitter van de Research Keurmerkgroep en bestuurslid van SIRE.
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25