Toegankelijkheid

Skip to main content

Nederlanders over het klimaat

06 juni 2019

In de zomer van 2018 heeft Motivaction in opdracht van Climate Neutral Group (CNG) een onderzoek uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders met betrekking tot het koopgedrag en het klimaat. Het onderzoek ging in op de kennis en houding van het Nederlandse publiek ten opzichte van klimaatverandering en de invloed hiervan op ons koopgedrag. Dit resulteerde in het whitepaper ‘Ons koopgedrag en het klimaat’.

Nu is er de paper "Nederlanders over het Klimaat". De vraag die CNG in dit paper wil beantwoorden is hoe het gesteld is met de kennis en houding van de Nederlandse burgers met betrekking tot klimaatverandering. Wordt er nog veel getwijfeld of zien we dat juist afnemen? En hoe staat het met de bereidheid om actie te nemen of legt men de verantwoordelijkheid bij het bedrijfsleven en de overheid? Dit whitepaper geeft de antwoorden naar aanleiding van een onderzoek door CNG in samenwerking met Motivaction onder 1000 Nederlandse consumenten. 

Uit het onderzoek blijkt dat een relatief kleine groep (regelmatig) duurzame keuzes (36%) maakt. Maar dat er ook een middengroep is die weliswaar een duurzame intentie heeft (34%), en ook vaak weet aan te geven wat gevolgen zijn van klimaatverandering, verraste CNG. Deze groep geeft aan in beweging te willen komen, maar weet nog niet goed waar ze moet beginnen. Het stemt CNG hoopvol dat de intentie er bij het grootste gedeelte is en bevestigt hun gevoel dat de ‘kanteling ten gunste van het klimaat’ is in gezet.

Je kunt de volledige whitepaper nu downloaden op de website van Climate Neutral Group.

Bron: Climate Neutral Group, 05.06.2019


Vragen?
Gerard van der Werf

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40


Gerelateerde artikelen

NPO FunX meest beluisterde radiostation onder stadsjongeren

Lex van Meurs
12 april 2024

Driekwart van de medewerkers regelt HR-processen zelf via digitale HR-systemen

Ester Koot
24 april 2018

Begint een beter milieu bij de financiële sector?

Henk Heinen
29 juli 2019

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle oogsten meeste waardering

Ruurd Hielkema
13 april 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency