Neuromarketingonderzoek geeft ons inzicht in hoe de hersenen reageren op prikkels van buitenaf, waaronder communicatie uitingen. Dit biedt mogelijkheden de diepere beweegredenen van consumenten te begrijpen. Want maar liefst het grootste deel van ons gedrag is gebaseerd op onderbewuste processen.
De neurowetenschap bestudeert de werking van menselijke emoties en de invloed daarvan op onze beslissingen en denkwijzen. Door gebruik te maken van neuromarketingonderzoek, kunnen we het gedrag en de keuzes van consumenten beter voorspellen.
Wat wij doen
Samen met Alpha.One, voeren wij in ons gezamenlijke NeuroLab EEG-onderzoeken uit, waarmee we de effectiviteit van communicatiecampagnes en ander bewegend beeld van seconde tot seconde in kaart brengen, door het meten van hersengolven.
Door de manier van onbewust meten te combineren met traditionele vormen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek, zijn wij in staat om alle aspecten waaraan een effectieve reclamecampagne moet voldoen in kaart te brengen. Dat doen wij bijvoorbeeld door eerst met een kwalitatieve concept test het creatieve idee voor een campagne te toetsen en te adviseren over aanscherpingen. Daarna kan een EEG-onderzoek meten of de aangescherpte campagne daadwerkelijk betrokkenheid bij de kijker weet te genereren. Maar er zijn ook andere combinaties van onderzoeksmethoden mogelijk.
Naast communicatiecampagnes zetten wij EEG-onderzoek ook in voor onderzoek naar alle vormen van bewegend beeld en audio.
Wat levert het op
- Inzicht in de effectiviteit van een uiting, van seconde tot seconde.
- Aanbevelingen voor optimalisatie van bewegend beeld en audio.
- Een volledig beeld van de werking van een uiting, door de combinatie met kwalitatief en/of kwantitatief onderzoek onder één dak.