Toegankelijkheid

Skip to main content

Neuro

Met diep inzicht in de emotionele reactie van respondenten helpen wij jou nog efficiënter en doelgerichter met jouw doelgroep te communiceren.

Neuromarketingonderzoek geeft ons inzicht in hoe de hersenen reageren op prikkels van buitenaf, waaronder communicatie uitingen. Dit biedt mogelijkheden de diepere beweegredenen van consumenten te begrijpen. Want maar liefst het grootste deel van ons gedrag is gebaseerd op onderbewuste processen. 

De neurowetenschap bestudeert de werking van menselijke emoties en de invloed daarvan op onze beslissingen en denkwijzen. Door gebruik te maken van neuromarketingonderzoek, kunnen we het gedrag en de keuzes van consumenten beter voorspellen.

 

Wat wij doen

Samen met Alpha.One, voeren wij in ons gezamenlijke NeuroLab EEG-onderzoeken uit, waarmee we de effectiviteit van communicatiecampagnes en ander bewegend beeld van seconde tot seconde in kaart brengen, door het meten van hersengolven.

Door de manier van onbewust meten te combineren met traditionele vormen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek, zijn wij in staat om alle aspecten waaraan een effectieve reclamecampagne moet voldoen in kaart te brengen. Dat doen wij bijvoorbeeld door eerst met een kwalitatieve concept test het creatieve idee voor een campagne te toetsen en te adviseren over aanscherpingen. Daarna kan een EEG-onderzoek meten of de aangescherpte campagne daadwerkelijk betrokkenheid bij de kijker weet te genereren. Maar er zijn ook andere combinaties van onderzoeksmethoden mogelijk.

Naast communicatiecampagnes zetten wij EEG-onderzoek ook in voor onderzoek naar alle vormen van bewegend beeld en audio.

 

Wat levert het op

  • Inzicht in de effectiviteit van een uiting, van seconde tot seconde.
  • Aanbevelingen voor optimalisatie van bewegend beeld en audio.
  • Een volledig beeld van de werking van een uiting, door de combinatie met kwalitatief en/of kwantitatief onderzoek onder één dak.

Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14

Merel Zuiderduin

Email 
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 98


Gerelateerde artikelen

Data en analytics

Onze bestaande database bevat een schat aan informatie waarop je je beleid kunt aanpassen en in kaart kunt brengen wie jouw doelgroep is.

Duurzaamheid

Hoe denken Nederland en jouw doelgroep over duurzaamheid? Wij weten hoe je effectief met jouw doelgroep communiceert over duurzaamheid.

Reputatie

Reputatie is het belangrijkste immateriële bezit van elke organisatie of merk. Bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van jouw stakeholders.

Doelgroepdenken

Jouw organisatie kan groei en succes realiseren door de strategie af te stemmen op jouw doelgroepen. Wij weten welke onderliggende motieven, normen en waarden hun mening en gedrag verklaren. 
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency