Toegankelijkheid

Skip to main content

Mediarapport Mentality: het mediagebruik van jouw doelgroep

18 juli 2019

Een serie kijken op Netflix, je favoriete influencer volgen op YouTube en op de hoogte blijven van politieke ontwikkelingen door een podcast. Hoewel traditionele media nog steeds populair zijn, zoeken Nederlanders steeds meer alternatieve kanalen voor informatie en entertainment. Het medialandschap versplintert.

Hoe zorg je er in dit veranderende landschap voor dat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt? Met welke kanalen bereik je vandaag de dag nog de Nederlandse consument?


Mediarapport Mentality

Met het Mediarapport Mentality geeft Motivaction door middel van overzichtelijke tabellen een gedetailleerd inzicht in de kanalen die consumenten in de verschillende segmenten gebruiken. Er is gekeken naar onder andere televisie- en radiozenders, soorten programma’s, kranten en tijdschriften, sociale media, (online) influencers en internetgebruik.

Je ontvangt het mediarapport in de vorm van een visuele presentatie die de trends en ontwikkelingen voor alle Nederlanders laat zien, en daarnaast uitgebreid het mediagebruik per Mentality-milieu weergeeft. Zo is duidelijk met welke media je welke milieus het meest kansrijk en efficiënt kunt gebruiken.

Maatwerk is ook mogelijk, zoals het inzichtelijk maken van meerjarentrends in mediagebruik, het koppelen van merk- en productgebruik en het dieper analyseren van bepaalde titels, zenders of sites aan de hand van bijvoorbeeld maatschappelijke onderstromen.


Bereik jouw doelgroep

Met het Mediarapport Mentality kun jij jouw boodschap, of die van opdrachtgevers, effectief onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Je bent ermee in staat om de kanalen te kiezen die het best aansluiten bij de meest kansrijke doelgroep, waardoor je minder ‘waste’ veroorzaakt.


Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67

Henriët Hensen

Email
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89


Andere downloads

Bouwen aan je werkgeversimago in tijden van crisis

Ester Koot
22 januari 2021

Wat beweegt babyboomers in 2024?

Henk Heinen
02 mei 2024

Effectieve Gedragsbeïnvloeding – een model met bewuste én onbewuste routes

Cecilia Keuchenius
09 september 2019
Whitepaper clienttypen

Whitepaper 'Wat werkt bij wie?'

Marcel Voorn
30 januari 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency