Motivaction Profiler
De Motivaction Profiler biedt gebruikers direct toegang tot de rijke insights database van Motivaction.
Het bouwen van onderscheidende merken en/of het ontwikkelen van een aansprekende communicatie strategie doe je bij uitstek op basis van diepgaande kennis van de leefwereld van consumenten en burgers. Daarbij is kennis over normen en waarden patronen, ambities en leefstijlen van diezelfde consumenten en burgers essentieel. Om met de woorden van marketinggoeroe Simon Sinek te spreken:
“If you don’t understand people you don’t understand business"
De ‘purpose’ van een organisatie moet passen bij het DNA van het merk/de organisatie en bij de waarden en mentaliteit van de groepen consumenten en burgers die je wilt bereiken. De Motivaction Profiler bied je snel op diepgang en duiding om deze groepen actief te gaan bereiken en beraken. Op basis van data uit meer dan 30 jaar onderzoek krijg je de nieuwste inzichten in gedragspsychologie, profiling, persuasieve technieken en sociaal-culturele trends. Daarmee worden motieven en drijfveren die ten grondslag liggen aan gedragskeuzes en lifestyle van de doelgroep inzichtelijk en kun je er direct mee aan het werk.
Enkele voorbeelden van gebruik zijn:
- Inzicht in de waarden die door de doelgroep geassocieerd worden met het merk
- Inzicht in de merkpositionering t.o.v. directe concurrenten
- Inzicht in doelgroeppersona’s; op welke trends zij aangaan, welke waarden zij belangrijk vinden en met welke tactiek en (media-)kanalen zij zijn te overtuigen.
Benieuwd? Ga naar www.motivactionprofiler.nl en ontdek hoe je snel en efficiënt je organisatie kan helpen groeien met praktische inzichten in voor jouw relevante groepen van burgers en consumenten.
Wicher Meinema, Behavioural Scientist bij Media Monks
"Motivaction heeft met de Profiler een handige tool waarmee we snel, goed inzicht krijgen in de leefstijl en drijfveren van de doelgroep. Dat is voor ons werk erg nuttig gebleken!"