Facial Coding - Brengt jouw boodschap de juiste emotie over?
Communicatie die de juiste emotie raakt bereikt zijn doel
Breng jouw merk en boodschap impactvol in beeld, op de juiste manier met de juiste emotie. Om te weten welke emotie jouw campagne verwekt bij jouw doelgroep kun je gebruik maken van Facial Coding. Hiermee wordt een groot aantal gezichtsexpressies geregistreerd. Zo kun je tot op de seconde nauwkeurig zien welke emoties opgeroepen worden. Facial Coding kan zowel online als tijdens kwalitatieve interviews worden ingezet. Deze methode helpt je om onbewuste gevoelscomponenten in kaart te brengen bij het testen van de boodschapoverdracht, waardering, houding en merkterugkoppeling van jouw uiting (tv-campagne of radiocommercial).
Wat levert het je op?
- Je krijgt handvatten voor de opbouw van jouw uiting: hoe emoties op het juiste moment met het juiste beeldmateriaal ingezet kunnen worden.
- Je weet welke scenes van jouw uiting sterk zijn, en welke er minder sterk zijn.
- Je weet of en hoe de commercial ingekort kan worden.
Onderzoekspartner
Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met Validators.
Een impressie van Facial Coding
Gerelateerde artikelen
Omnibusonderzoek: gericht antwoord op dringende onderzoeksvragen
Jeroen Bruin
28 mei 2015