Toegankelijkheid

Skip to main content

Martin Muller

Senior Methodoloog
"Puzzelen met cijfers en mooie statistische technieken is fascinerend, maar uiteindelijk gaat het om de inzichten die je de klant ermee kunt geven."

Martin Muller

Senior Methodoloog

"Puzzelen met cijfers en mooie statistische technieken is fascinerend, maar uiteindelijk gaat het om de inzichten die je de klant ermee kunt geven."

Data en analytics

Doelgroepsegmentatie

Data en analytics


Doelgroepsegmentatie

Als senior methodoog houd ik me bezig met methoden en technieken van onderzoek. Dat houdt in onderzoeksdata analyseren, collega's adviseren bij dataanalysewerkzaamheden, onderzoeksopzet en vragenlijsttechnieken.

In de loop der jaren ben ik gespecialiseerd in segmentatietrajecten ten behoeve van doelgroeponderzoek, maar ik houd me ook graag bezig met het toetsen van modellen met regressietechnieken en nog veel meer. Het is een afwisselende functie waain ik bedrijfsbreed inzetbaar ben.

Ik ben als ontwikkelingspsycholoog (specialisatie onderwijs/leermoeilijkheden) afgestudeerd in 1987 (UvA). Daarna heb ik ook nog het doctoraalprogramma neurupsychologie (VU) gevolgd. Ik vond het altijd moeilijk om te kiezen tussen praktijk en onderzoek. De praktijk heb ik 3 jaar als psycholoog bij een dyslectieinstituut kunnen ervaren. Daarna kwam de kans voorbij om als statistisch analist bij het Nederlands Kanker Instituut te gaan werken.

Na 12 jaar wetenschappelijk (psychosociaal) onderzoek wilde ik ook eens in een andersoortige onderzoeksomgeving 'kijken'. Dat werd marktonderzoek bij Motivaction en het bleef niet bij kijken, want ik werk er nu 17 jaar en met veel plezier. In mijn vrije tijd sport ik veel en de vakantie besteed ik graag in verre oorden op de fiets, fotografeer graag en ben altijd te porren voor een goede film.


Actualiteiten

Gezondheid minst belangrijk bij de keuze van een kant-en-klaarmaaltijd

Loes Kleijngeld
23 mei 2024

Interesse in grote voetbaltoernooien in ruim 30 jaar bijna gehalveerd

Ruurd Hielkema
23 mei 2024

Doe je mee aan het Nationaal BBQ Onderzoek 2024-2025?

Ruurd Hielkema
07 mei 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency