Toegankelijkheid

Skip to main content

Bereik regionale omroepen neemt toe

20 december 2017

Steeds meer mensen worden bereikt met online kanalen

Het bereik van de regionale online kanalen is sterk gestegen in de afgelopen 3 jaar. De kijkers en luisteraars blijven trouw aan de regionale zenders. In 2017 kijken en luisteren er evenveel mensen als in 2015. Zij geven de regionale omroep een ruime voldoende met een 7,3.

In de afgelopen 3 jaar is het bereik van de regionale online kanalen (website, app en sociale media) in het eigen verzorgingsgebied gestegen van 30% naar 39%. De televisiekanalen bereiken nog steeds 72% en de radiokanalen 42% van de Nederlanders van 18 tot en met 75 jaar. Het weekbereik van de regionale tv zenders is 45% en van de radiozenders 24%.

Vrijwel alle Nederlanders kennen de regionale omroepen. 97% van de Nederlanders kent de regionale tv-zender. Negen van tien Nederlanders kennen de regionale radiozenders. De gemiddelde kijktijd (tv) is 27 minuten en de gemiddelde luistertijd (radio) is 85 minuten per dag.

Sinds 2013 worden het bereik en de waardering gemeten van de kanalen van de regionale omroepen onder een steekproef die groot genoeg is om betrouwbare cijfers te leveren per verzorgingsgebied. Het onderzoek is dit jaar opnieuw uitgevoerd door Motivaction in het voor- en het najaar van 2017. Per omroep zijn er per onderzoek 800 respondenten ondervraagd. In totaal is het onderzoek in 2017 afgenomen onder 20.800 respondenten.

Een factsheet van Motivaction van het onderzoek is bijgevoegd.

Bron: Stichting RPO, 20.12.2017


Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67


Gerelateerde artikelen

Coronacrisis zorgt voor verbinding binnen bedrijven

Rob Doornbos
28 april 2020

Ester Koot bij New Business Radio: 'Maak je HR-communicatie eens smal'

Ester Koot
12 maart 2020

Vrijetijdsbesteding van de vijf Vrijetijdsprofielen tijdens de coronacrisis

Maartje Rooker
01 juli 2020

Steeds meer Nederlanders ruilen werkgever liefst morgen nog in

Ester Koot
27 maart 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency