Motivaction en AgeWise hebben hun expertise over seniorenmarketing gebundeld
Motivaction doet al jaren gericht kwalitatief én kwantitatief onderzoek onder ouderen. Zo is er door middel van onderzoek veel ervaring opgebouwd over onder meer de woonwensen van deze doelgroep, het voedingspatroon, koopgedrag (offline en online), telecom en financiën. Met marketingbureau AgeWise heeft Motivaction een samenwerking gericht op het creëren van op senioren afgestemde beleids-, marketing- en communicatiestrategieën.
Mature Market Monitor – inzicht in behoeften van ouderen
Samen met AgeWise voert Motivaction de Mature Market Monitor uit, een continu multiclient onderzoeksprogramma dat wij inzetten om de kennis over wat verschillende groepen ouderen drijft te verdiepen. Met behulp van de Mature Market Monitor zijn de leefbehoeften van de doelgroep in kaart gebracht. In tegenstelling tot wat in de media wordt gesuggereerd, laten de resultaten van dit onderzoek zien dat de oudere Nederlander lekker in zijn vel zit. Nederland is daarmee voor veel van hen een mooi land om oud te worden, al maken zij zich wel grote zorgen over de zorg: veel ouderen zijn bang dat de kwaliteit van de gezondheidszorg onvoldoende zal zijn. Een gebrek aan goede woonvoorzieningen en te weinig respect zijn zaken waar veel ouderen van wakker liggen.
Pieter Paul Verheggen (Directeur Motivaction): “De uitdrukking is iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn. Ouderen van nu denken daar anders over. Maar te veel marketeers denken nog steeds dat je niet specifiek rekening hoeft te houden met de oudere consumenten omdat die toch niet te interesseren zijn voor nieuwe producten en diensten. Niets is minder waar. De senior van nu heeft andere waarden dan voorgaande generaties. Zo is de pensioengerechtigde leeftijd voor de vitale oudere geen moment om achter de geraniums te gaan zitten, maar juist om nog actief van het leven te gaan genieten en nog zo veel mogelijk uit de dag te halen".