Wist je dat ruim de helft van alle consumenten het belangrijk vindt dat kleding duurzaam is? Of dat bijna een derde van alle Nederlanders dit jaar Valentijnsdag vierde? Niet? Dan ben je bij onze nieuwsbrief aan het juiste adres!
We houden je graag 1 keer per maand op de hoogte van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events. Zo weet je precies wat er speelt.
Schrijf je hier in
- Aimée de Kleijn,
Researcher
|
|
Binnen 5 jaar miljonair! Of: vóór je 40e al met pensioen.
Het zijn echte leuzen van 'fincluencers' op sociale media. Ze beloven nog te vaak gouden bergen en dringen aan op risicovolle investeringen. Wij waren benieuwd: in hoeverre zijn Nederlanders vatbaar voor finfluencers? En wie vallen er sneller voor hun vaak onrealistische leuzen dan anderen?
Lees hieronder meer.
|
|
|
'Finfluencers' winnen terrein: 15% investeert al geld voor advies op sociale media
Bij Motivaction onderzochten we hoe finfluencers het Nederlandse publiek beïnvloeden. Deze financiële influencers geven adviezen over persoonlijke financiën, soms in samenwerking met bedrijven.
Uit ons onderzoek blijkt dat 15% van de Nederlanders al investeert op basis van financieel advies via sociale media, zoals in crypto of aandelen.
Welke groepen zijn het meest vatbaar voor deze adviezen, en wie staan er juist kritisch tegenover? En nog belangrijker, wie zien de risico's scherp in en wie onderschatten ze?
|
|
|
Klimaatdoel 2030 raakt uit zicht: noodzakelijke maatregelen zijn niet populair
Op november 2016 trad het Parijs Akkoord in werking. Voor Nederland betekent dit dat de uitstoot van broeikasgassen in 2030 met minstens 55% moet zijn verminderd ten opzichte van 1990, en dat we in 2050 volledig klimaatneutraal moeten zijn.
Maar volgens het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) gaat het huidige regeringsbeleid deze doelen niet halen. Er zijn nog extra maatregelen nodig om dit wél te bereiken.
Daarom onderzochten we welke beleidsmaatregelen het meeste draagvlak hebben onder het Nederlandse publiek. Benieuwd welke oplossingen zij steunen?
|
|
|
Ontdek de kracht van citymarketing met Glocalities: het succes van de 'Kom niet naar Den Bosch'- campagne
|
|
|
Begin dit jaar werkte ons Glocalities-team samen met Den Bosch Partners aan een grootschalig onderzoek naar de bekendheid en aantrekkingskracht van Den Bosch onder Nederlanders die regelmatig een stedentrip boeken.
Ons doel? Inzicht krijgen in hoe de stad meer bezoekers kan trekken, vooral voor een meerdaags verblijf. Dit onderzoek vormde de basis voor de succesvolle landelijke campagne 'Kom niet naar Den Bosch', die inspeelt op de unieke en sterke kanten van de stad.
Benieuwd naar de campagne of meer weten over citymarketing?
|
|
|
|
Data en Mentality™ als sleutel tot de toekomst van werkgeverschap
|
|
|
|
De toekomst van werk is volop in beweging, en wij bij Motivaction dragen graag bij aan dit belangrijke gesprek. In de onlangs verschenen Future of Work special van het FD delen we onze inzichten over hoe werk, in de nabije toekomst, voor werknemers verandert.
Ontdek hoe wij denken over de uitdagingen en kansen die de toekomst biedt voor organisaties en werknemers.
Lees het volledige artikel in de Future of Work special op pagina 12, linksboven.
|
|
|
ISO 27001 certificering: wat het voor onze opdrachtgevers betekent
In augustus hebben we opnieuw onze ISO 27001-certificering behaald, wat ons blijvende commitment aan informatiebeveiliging bevestigt. Met deze certificering beschermen we klantgegevens effectief tegen cyberbedreigingen en minimaliseren we het risico op datalekken.
Daarnaast voldoen we aan de nieuwste wet- en regelgeving, zoals de AVG, en zijn we een waardevolle partner in aanbestedingsprocedures.
Meer weten over de voordelen van ISO 27001?
|
|
|
Online grensoverschrijdend gedrag
|
|
|
|
Hoe denken Nederlanders over online grensoverschijdend gedrag? Waar ligt de grens? Wie overschrijden de grens en wat is de norm?
In opdracht van Netwerk mediawijsheid heeft Motivaction dit onderzocht. Uit de resultaten blijkt dat het merendeel van de Nederlanders online kwetsend gedrag als een groot probleem ervaart. Toch geeft 40% van de respondenten aan online grensoverschrijdend gedrag te negeren, of het nu om henzelf of anderen gaat.
Ben je benieuwd naar de andere bevindingen?
|
|
|
Reizen verlegt culinaire grenzen, maar Nederlands broodbeleg moet mee in de koffer
|
|
|
Buitenlandse vakanties zijn een bron van culinaire inspiratie voor Nederlandse thuiskoks. Meer dan 30% van de Nederlanders heeft de afgelopen jaren culinaire ideeën opgedaan in het buitenland. Voor velen betekent reizen dan ook een verrijking van hun kookvaardigheden.
Daarnaast nemen Nederlanders graag hun favoriete producten mee in de bagage, zoals koffie, thee en diverse soorten broodbeleg. Dit gebeurt vooral om praktische redenen.
Benieuwd naar de achterliggende motivatie en welke merken favoriet zijn om mee te nemen op vakantie?
|
|
|
|
Kwalitatief onderzoeker team Media, Telecom, Cultuur & Vrije Tijd
Is schrijven je tweede natuur en vind je moeiteloos de rode draad? Werk je zowel zelfstandig als in een team goed? Dan maken we graag kennis met je!
Voor ons team Media, Telecom, Cultuur en Vrije Tijd zijn we op zoek naar een enthousiaste kwalitatief onderzoek (M/V/X). In deze rol ben jij de go-to persoon voor het opzetten en uitvoeren van onderzoeken voor diverse opdrachtgevers.
Wil je jezelf verder ontwikkelen en ben je klaar voor een nieuwe uitdaging? Dan verwelkomen we je graag als onze nieuwe collega bij Motivaction!
Nieuwsgierig of direct solliciteren?
|
|
|