Toegankelijkheid

Skip to main content

De kracht van harde data en zachte mensenkennis 

19 september 2023

Motivaction en Amsterdam Data Collective, ADC, slaan de handen ineen met een partnership. Motivaction is een toonaangevend marktonderzoeksbureau en bekend van het op waarden en drijfveren gebaseerde segmentatiemodel Mentality. ADC specialiseert zich in data science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership doorbreken zij de barrières tussen marktonderzoek en data science in multidisciplinaire teams om de beste en meest bruikbare inzichten voor organisaties te leveren.

Beide partijen zijn dagelijks met data bezig. ADC met data van klanten, Motivaction met marktonderzoek: data vanuit vragenlijsten en gesprekken met respondenten. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks aan de orde. Door een brug te slaan tussen deze vakgebieden zetten Motivaction en ADC hun data om in businesswaarde voor hun klanten.

“Wij zijn thuis in de analyse en vertaling van survey data naar oplossingen voor klanten. Daarom zullen de ervaring en kennis van ADC op het gebied van data science en data engineering een waardevolle aanvulling zijn in combinatie met onze expertises.” - Karel Slootman, commercieel directeur Motivaction.

Wat brengt dit partnership?

Die brug tussen de expertises van beide partijen levert rijkere inzichten. De kennis over waarden en drijfveren van Nederlanders brengt Motivaction tot leven onder andere met behulp van het Mentality-model. ADC implementeert deze informatie in de systemen van organisaties. Hierdoor stijgt de klantkennis wat impact heeft op klantbediening, klantenservice en daarmee op de binding met de eindklant

“Uiteindelijk wordt de eindklantervaring beter als wij onze kennis samensmelten. In onze samenwerking maken we de inzichten en data voorspelbaar, voorstelbaar en bruikbaar. We brengen verdiepende inzichten van eindklanten met behulp van Mentality en data.” - Hans van Avendonk, ADC countrylead Nederland 

Door de klant in organisaties tot leven te brengen, krijgen de medewerkers een eenduidig en invoelbaar  beeld van de klanten. Dat helpt onherroepelijk tot een betere verbinding en vergoot niet alleen het vertrouwen , maar ook de loyaliteit van klanten. Bovendien draagt het in positieve zin bij aan het werkplezier van medewerkers. Een medewerker die beter in staat is klanten te helpen of bedienen dankzij de inzichten die data brengen, krijgt meer voldoening uit het werk.

 

Ben je geïnteresseerd wat dit partnership voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op met Karel Slootman via  of Hans van Avendonk via . 

Deel dit artikel

Vragen?
Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

De druk op Generatie Z: meteen goed kiezen tussen al die opleidingsmogelijkheden

Maartje Rooker
11 december 2019

Miljoenen Nederlanders willen duurzamer leven maar slagen daar niet in

André Kamphuis
12 februari 2019
klant- en merkbeleving verdient huwelijk

Klant- en merkbeleving verdienen een goed huwelijk

Jeroen Senster
15 juli 2021

HR Benchmark 2020: grote rol voor workforce transformation het aantrekken van medewerkers

Ester Koot
17 juni 2020
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency