Toegankelijkheid

Skip to main content

Millennial onderzoek voor dansstuk IMPRESSION

26 november 2018

Op 7 december gaat de eerste choreografie die Iván Pérez Avilés voor Theater und Orchester Heidelberg heeft gemaakt in première: IMPRESSION. Voor dit dansstuk heeft Iván inspiratie opgedaan uit generatieonderzoek van Motivaction en gesprekken met Motivaction-onderzoeker Kevin Hengstz.

In 2018 volgt Iván Pérez Avilés Nanine Linning op als artistiek directeur van het dansgezelschap van Theater und Orchester Heidelberg, Duitsland. Sinds 2015 is Motivaction onderzoeker Kevin Hengstz artistiek en zakelijk betrokken bij het werk van Iván. Tot 2018 als boardmember van zijn dansgezelschap INNE. En vanaf dit jaar als inspirator voor het artistieke proces in Heidelberg.

IMPRESSION is een stuk over Millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000. Het onderzoekt hoe we deze generatie zien vanuit de verschillende perspectieven van dans, visuele kunst en muziek. Het stuk benadrukt de vluchtigheid van tijd in de gelaagdheid van de virtuele ruimte. Lichamen worden gedefinieerd door gewichtloze oppervlakten en ondergedompeld in majestueuze geluidsgolven, waardoor een matrix van vormeloosheid wordt gecreëerd. Het resultaat is een expressie van sociale dynamiek die z’n oorsprong vindt bij, en continue evolueert vanuit Millennials. Het nodigt ons uit om te speculeren over de potentie van deze generatie, vanuit het perspectief van zowel het individu als het collectief.

 

 

Eerder deze maand gaf Kevin een lezing over generatiedenken in Heidelberg; hierbij lag de focus op de waarden van Millennials. 

 

Ben je benieuwd uit welke documenten Iván zijn inspiratie heeft gehaald? Dit zijn de belangrijkste bronnen voor informatie over Millennials, Gen-Z-s en andere generaties:

 

Wil je meer weten over IMPRESSION of Motivaction onderzoek naar millennials? Neem dan contact op met Kevin Hengstz.

 


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14


Gerelateerde artikelen

Nieuwsbrief oktober '24: Over humor in de media, vertrouwen in de journalistiek & tweedehandskopers

Karine Bloem
08 oktober 2024

Shoppermarketing: Vrouwen bloot, handel groot

Huib Lubbers
03 november 2023

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

Rob Doornbos
25 maart 2019

Eid al-Fitr (Suikerfeest) nog geen reden voor een vrije dag

André Kamphuis
05 mei 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency