Toegankelijkheid

Skip to main content

Motivaction en 2Basics gaan samen wereld van eSports in kaart brengen

11 januari 2018

Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team.

Met het onderzoek stellen Motivaction en 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.

In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game cq achterban relevant voor het merk is.

Motivaction en 2Basics zien hierin aanleiding om hun respectievelijke expertises te combineren.  De fanbase van Fnatic (5M) wordt hierbij ingezet om diepe insights te achterhalen. Fnatic is één van de grootste en meest succesvolle professional gaming teams in de wereld. Met wereldwijd miljoenen fans en teams in acht verschillende games wordt Fnatic gezien als het eSports equivalent van Real Madrid. 

In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers en naar de brandfit van verschillende segmenten gamers met merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordt het eSports media landschap in kaart gebracht. De uitkomsten leveren input voor marketingadvies op strategisch en tactisch niveau. 

Bron: Adformatie, 10.01.2018

 

Lees meer

Deel dit artikel

Vragen?
Jeroen Senster

Email
Functie Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67


Gerelateerde artikelen

Online gesjoemel: reviews eenvoudig te koop

Cecilia Keuchenius
05 maart 2019

65% van de Nederlanders heeft een droge huid door het vele handen wassen en 1 op de 3 verzorgt de huid niet, ondanks dat 30% kloven heeft

Seth Schaafsma
14 april 2020

Grote zorgen over de zorg

Lieke van Duist
26 juli 2019

83% van Nederlandse jongeren wil meer aandacht voor omgaan met geld in onderwijs

Rob Doornbos
01 april 2019
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency