Motivaction en 2Basics gaan samen wereld van eSports in kaart brengen
Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team.
Met het onderzoek stellen Motivaction en 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.
In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game cq achterban relevant voor het merk is.
Motivaction en 2Basics zien hierin aanleiding om hun respectievelijke expertises te combineren. De fanbase van Fnatic (5M) wordt hierbij ingezet om diepe insights te achterhalen. Fnatic is één van de grootste en meest succesvolle professional gaming teams in de wereld. Met wereldwijd miljoenen fans en teams in acht verschillende games wordt Fnatic gezien als het eSports equivalent van Real Madrid.
In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers en naar de brandfit van verschillende segmenten gamers met merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordt het eSports media landschap in kaart gebracht. De uitkomsten leveren input voor marketingadvies op strategisch en tactisch niveau.
Bron: Adformatie, 10.01.2018
Lees meer
- 'eSports wordt eindelijk gesegmenteerd', NRIT Media, 25.01.2018