Bereik 4,5 miljoen extra mensen met jouw aanbod
Bijna 25 procent van de Nederlanders heeft een migratieachtergrond. En daarmee vaak andere consumptiepatronen, houdingen en wensen dan Nederlanders zonder migratieachtergrond. Wat is belangrijk in het leven van de biculturele Nederlander? Waarom geven ze de voorkeur aan bepaalde merken en niet aan andere? Welke thema's vinden ze belangrijk bij de komende verkiezingen? Meer focus op bicultureel Nederland creëert waardevolle kansen voor jouw organisatie.
Organisaties nemen nog onvoldoende de perspectieven van biculturele Nederlanders mee in hun productontwikkeling, dienstverlening of communicatie- en marketingstrategie. Dat is een gemiste kans. Vergroot het bereik en het effect van jouw campagnes onder deze groep door ze aandacht te geven. Marktonderzoek naar de belevingswereld van biculturele Nederlanders is hier een belangrijk startpunt. Leer hun belevingswereld kennen en integreer die met jouw marketingstrategie om beter aan te sluiten bij de diverse culturen en wensen van een brede groep Nederlanders.
Ontdek bij ons de belevingswereld van biculturele Nederlanders
Naast kwantitatieve inzichten, zien we een groeiende behoefte om biculturele Nederlanders nog diepgaander te leren kennen door middel van kwalitatief onderzoek. Dit type onderzoek biedt de mogelijkheid om echt in gesprek te gaan met de doelgroep. We stellen ze vragen, zien ze live, horen ze praten en verkennen daarmee wat hen bezighoudt.
Jouw organisatie heeft de kans om in het najaar van 2023 te participeren in een kwalitatieve deep dive onder biculturele Nederlanders. Neem deel aan dit multiclient onderzoek met een thema dat voor jullie relevant is.
Wat is een multiclient deep dive onder biculturele Nederlanders?
Dit najaar organiseren we een kwalitatieve multiclient onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Caribische Nederlanders (TMSC). Meerdere organisaties kunnen aan dit onderzoek deelnemen, waardoor het een laagdrempelige en kostenefficiënte manier is om inzicht te krijgen in een vaak onderbelichte doelgroep.
Hoe ziet een deep dive eruit?
- Onze experts gaan in gesprek met 24 biculturele Nederlanders (specifiek TMSC) in de vorm van 12 duo-gesprekken
- We spreken over het dagelijks leven, drijfveren, dromen en maatschappelijke zorgen. Deze uitkomsten delen we met alle deelnemers die meedoen aan deze deep dive.
- Als je als organisatie deelneemt, breng je een thema in waarover we in gesprek gaan met de doelgroep. De resultaten van jouw thema koppelen we alleen aan jou terug.
Wat levert zo'n deep dive op?
Door meer inzicht te hebben in biculturele Nederlanders, speel je nog beter in op de wensen en behoeften van deze doelgroep. Jouw beleid, marketing en/of communicatie zijn dan beter gericht op die groepen.
Een groot deel van de Nederlandse samenleving is vaak nog onderbelicht in jouw organisatie. Vergroot jouw zichtbaarheid, bereik of verkoop door deze doelgroep aan te spreken op hun wensen, verlangens en gedrag.
Let op! We hebben ruimte voor maximaal drie deelnemende partijen, dus schrijf je snel in.
Meedoen?
Ben je geïnteresseerd in deze deep dive? Download dan het onderzoeksvoorstel via onderstaand formulier. Hier lees je meer over het onderzoek.
De deadline om in te schrijven voor deelname aan deze editie is inmiddels verstreken. Mail vragen over deelnemen aan de volgende editie naar Henriët Hensen, of Maartje Rooker, .
Email
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 82