Toegankelijkheid

Skip to main content

Maartje Rooker

Senior Research Consultant
“Het is elke keer weer een mooie en vooral leuke uitdaging om met een luisterend oor en een analytische blik onze klanten inzicht te bieden in drijfveren van hun doelgroep.”

Maartje Rooker

Senior Research Consultant

“Het is elke keer weer een mooie en vooral leuke uitdaging om met een luisterend oor en een analytische blik onze klanten inzicht te bieden in drijfveren van hun doelgroep.”

Publieke sector

Onderwijs

Doelgroepdenken

Publieke sector


Onderwijs


Doelgroepdenken

Waarom mensen iets vinden, daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Als kwalitatief onderzoeker krijg ik de kans om een diversiteit aan mensen te bevragen naar wat hen drijft en beweegt. Sinds 2008 heb ik vele focusgroepen geleid en diepte-interviews gehouden.
Elke keer is het weer een mooie en vooral leuke uitdaging om met een luisterend oor en een analytische blik onze klanten inzicht te bieden in drijfveren van hun doelgroep. En resultaten te vertalen naar concrete adviezen waarmee klanten daadwerkelijk verder kunnen.

Tijdens mijn studie Film- en Televisiewetenschap werkte ik al als onderzoeksassistent bij een kwalitatief bureau. Het enthousiasme voor het vak zette ik in voor mijn afstudeerscriptie waar ik een kwalitatief onderzoek hield onder tienermeiden. Via een letterlijke en figuurlijke omweg in de reiswereld landde ik in 2008 bij Motivaction, waar ik met veel plezier en fijne collega's aan mooie projecten werk.

Bijdragen van
Maartje Rooker
WOMEN Inc. 'Gewoongesteld' campagne maakt menstruatie bespreekbaar
Inspelen op wensen van vakantiegangers in eigen land
Hoe kun je inspelen op de wensen van vakantiegangers in eigen land?
Vrijetijdsbesteding vrijetijdsprofielen
Vrijetijdsbesteding van de vijf Vrijetijdsprofielen tijdens de coronacrisis
kiezen middelbare school
Waar letten ouders op bij het kiezen van een middelbare school voor hun kind?

Actualiteiten

‘Finfluencers’ winnen terrein: 15% investeert al geld door advies op sociale media

Aimée de Kleijn
14 oktober 2024

Reizen verlegt culinaire grenzen, maar Nederlands broodbeleg moet mee in de koffer

Ruurd Hielkema
08 oktober 2024

Journalistiek vertrouwen Nederlandse burgers 2024 blijft hoog in vergelijking met Amerikanen

Pieter Paul Verheggen
17 september 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency