Toegankelijkheid

Skip to main content

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? Met welke merkwaarden, producten en diensten spreek je jouw doelgroep aan en onderscheid je je van de concurrent? Positionering gaat over de essentie van jouw bedrijf: de koppeling van je DNA en de kernwaarden aan de behoeften van jouw doelgroep en de positie ten opzichte van de concurrentie.

Wanneer je die juiste positie gevonden hebt, hoe bereik je dan jouw doelgroep? Consumenten zien duizenden (reclame) uitingen per dag. Daarvan blijft maar een fractie hangen. Effectief communiceren is noodzakelijk om door alle ruis heen de juiste doelgroep te raken.

En hoe weet je dat jouw boodschap de doelgroep bereikt en het gewenste effect heeft? Wat levert bijvoorbeeld jouw online marketingstrategie op als je kijkt naar websitebezoekers, aankopen of contactaanvragen?

Wat wij doen

Om zekerheid te krijgen dat jij jouw publiek echt bereikt én aanzet tot actie, kun je een strategie niet meer baseren op onderbuikgevoel. Door middel van onderzoek verscherpen wij jouw positionering, marketing- en communicatiestrategie en vergroten zo de kans op succes.  Denk aan bijvoorbeeld:

  • Trendonderzoek
  • Marktsegmentatie en doelgroepanalyses, al dan niet op met behulp van ons Mentalitymodel
  • (Her)positioneringsonderzoek en imagonderzoek
  • Insightsgeneratie ten behoeve van communicatieontwikkeling
  • Het concept- en pretesten van reclamecampagnes met gebruik van adFlow

Wat levert het op

Een solide basis voor de positionering van je merk en effectieve communicatie met jouw doelgroep. Wij helpen bij het ontwikkelen van beleid, proposities en communicatiecampagnes die je doelgroep op de markt en in de samenleving in beweging zet. Zo bieden we:

  • Diepgaande kennis over je doelgroep, zoals gedrag en waarden.
  • Insights voor de positionering of herpositionering van jouw merk en de mate waarin deze aansluit op de kenmerken van je doelgroep.
  • Inzicht in eventuele gaps tussen je positionering en het imago onder je doelgoep.
  • Input voor de branding van je merk. Denk aan logo en distinctive brand assets.
  • Handvatten voor je communicatiestrategie, communicatieontwikkeling en het optimaliseren van reclamecampagne, arbeidsmarktcommunicatie en internal branding.

Meer weten over communicatieonderzoek? Download hier onze brochure. 


Vragen?
Sander Kluiters

Email
Functie Research Director | Manager InnovatieLab
Telefoon +31 (0)20 589 83 83

Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14


Gerelateerde artikelen

Arbeidsmarkt

Datagedreven arbeidsmarktonderzoek biedt inzicht welke werknemers passen bij een succesvolle organisatie. Wij werken met jou samen aan het succes van jouw werknemers.

Doelgroepdenken

Jouw organisatie kan groei en succes realiseren door de strategie af te stemmen op jouw doelgroepen. Wij weten welke onderliggende motieven, normen en waarden hun mening en gedrag verklaren. 

Reputatie

Reputatie is het belangrijkste immateriële bezit van elke organisatie of merk. Bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van jouw stakeholders.

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency