BusinessLocus – Hoe communiceer je richting verschillende ondernemers?
Het midden- en kleinbedrijf is de drijvende kracht achter de Nederlandse economie. De stille kracht ook, want de meeste mkb’ers doen gewoon hun werk zonder veel aandacht te vragen. Het MKB is verantwoordelijk voor zo’n 70% van de werkgelegenheid en genereert een vergelijkbaar percentage van ons nationale inkomen.
De ruim 1.6 miljoen mkb’ers die ons land telt zijn niet allemaal hetzelfde. Sterker nog: ons onderzoek wijst uit dat ze onderling enorm verschillen. Zo divers als ondernemers zijn in hun ondernemersstijl, zijn ze ook in hun communicatie- en informatiebehoeften. De één is een geboren netwerker, terwijl de ander netwerken ziet als een noodzakelijk kwaad. Voor sommige vormt het vergaren van veel informatie een levensbehoefte, anderen zien dit als tijdsverspilling.
Als jij met deze ondernemers in contact wilt komen, moet je weten hoe je hen succesvol aanspreekt. Daar kan ons BusinessLocus-model je bij helpen.
Hoe communiceer je effectief met verschillende typen MKB-ondernemers?
Op basis van onderzoek onder ondernemers heeft Motivaction het BusinessLocus-model ontwikkeld. Dit is een segmentatiemodel gebaseerd op persoonlijke opvattingen, drijfveren, en ondernemersstijlen van ondernemend Nederland.
Jij kunt met dit model de drijfveren van ondernemers begrijpen, achterhalen wat hen beweegt, waar de ondernemer wakker van ligt en hoe je effectief met hen communiceert.
Deze whitepaper bevat:
- Een overzicht van het type ondernemers per branche en bedrijfsgrootte
- Vergelijkende informatie tussen ondernemers in 2010 en in 2018
- Uitgebreide informatie per type ondernemer, waaronder mediagebruik, bedrijfsvorm, sociodemografische kenmerken en effectieve communicatiekanalen en -methoden
Download de whitepaper nu door het formulier in te vullen.
Wil je zelf weten welk type ondernemer je bent? Doe hier de test.
Neem voor meer informatie contact op met Rob Doornbos.