Rob Doornbos
Doelgroepdenken
Business Locus
Positionering
Doelgroepdenken
Business Locus
Positionering
Mijn passie ligt op het snijpunt van imago, reputatie en positionering en de rol die klantgroepen daarin kunnen spelen. Ik probeer het beste uit onze klanten te halen en gebruik onderzoek ze daarbij te helpen, om ze vooral scherp en kritisch op zichzelf te laten zijn.
Als sociaal psycholoog zit ik bij Motivaction al bijna 30 jaar gebeiteld op het raakvlak van psychologie en sociologie. Ik help organisaties om uit te vinden wie ze (zouden moeten) zijn en hoe dat landt bij verschillende doelgroepen. Daarvoor breng ik de mening in van klanten, stakeholders, maar ook van de eigen organisatie in en zoek naar verklaringen waarom ze denken wat ze denken. En wat dat betekent. Voor dit soort strategische vraagstukken mag je me wakker maken.
Bijdragen van
Rob Doornbos
Rob Doornbos

CSRD: nieuwe duurzaamheidsregels, voor grote én kleine bedrijven

Financiële educatie van jongeren schiet niet tekort

Week van het geld: Hoe ben jij je GELD de BAAS?

Wil je weten wat het MKB bezighoudt? MKB Trendwatch biedt antwoorden

BusinessLocus: meer inzicht verkrijgen in de drijfveren van ondernemers

De eerste haarscheurtjes in brede welvaart worden zichtbaar

Zo help je ondernemers de coronacrisis door

Toenemend optimisme bij ondernemers
Actualiteiten


De binnensteden veranderen. De consument verandert. En RMC verandert mee.

Huib Lubbers
22 januari 2025

Kantelpunten in de klimaattransitie: Is Nederland klaar voor versnelling?

Jorn Lingsma
07 januari 2025