Mediaprofielen
In deze gratis publicatie beschrijven we het mediagedrag en de motivatie van mediakeuzes van acht verschillende doelgroepen. Vanuit welke interesses en voorkeuren kiezen we wat we lezen, beluisteren en kijken? Welke zenders en programma’s kijkt en beluistert elke groep en waarom? Welke titels lezen deze doelgroepen en welke social media, apps en websites volgt elke groep?
De publicatie Mediaprofielen is vernieuwd op basis van het meest recente Mentality mediaonderzoek, uitgevoerd in april-mei 2023.
In de whitepaper bieden we je:
- Inzicht in de specifieke wensen, behoeften en keuzes in media van de acht doelgroepen
- Verschillende mediaprofielen die relevant kunnen zijn voor jouw organisatie
Vragen die we ook beantwoorden: kijkt men on demand of analoog? Is iemand een fanatiek podcastluisteraar of heeft 100% NL de voorkeur? Welke kranten en tijdschriften lezen deze doelgroepen, wat trekt ze daarin aan en doen ze dat op papier of online?
Van de acht groepen beschrijven we ook de socio-demografie en specifieke kenmerken van deze groep.
Je kunt de publicatie opvragen via het formulier hieronder.
Wil je meer weten over de mediaprofielen? De resultaten zijn beschikbaar in een mediadashboard en je kunt ons webinar terugkijken.
Mediadashboard
Het gebruik van televisie- en radiozenders, verschillende soorten programma’s, kranten en tijdschriften, sociale media en online kanalen van jouw doelgroepen is beschikbaar in een PowerBI mediadashboard waarin je zelf selecties kunt maken op combinaties van variabelen zoals bijvoorbeeld leeftijd en de Mentality doelgroepen.
Webinar
We hebben ook een webinar gegeven waarin we de mediadoelgroepen nader uitleggen. Je kunt dit webinar hier terugkijken.
De publicatie Mediaprofielen is geschreven door Kevin Hengstz en Lex van Meurs. Voor vragen kun je contact opnemen via onderstaande contactgegevens.
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396
Email
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14