Toegankelijkheid

Skip to main content

Communication Analytics - Effectmeting Media

Het rendement van offline campagnes

Er zijn steeds meer manieren om je doelgroep te bereiken, maar met name het vaststellen van de prestaties van offline campagnes is een grote uitdaging. Met Communication Analytics maken wij het effect van offline communicatie (tv, radio, print, nieuwsbrieven, beurzen etc.) net zo inzichtelijk als online communicatie. We gebruiken daarbij geavanceerde data-analyses om antwoord te geven op vragen als:

  • Wat is het rendement van mijn offline campagnes?
  • Welke bijdrage levert ieder mediumtype?

De antwoorden hierop vormen de basis voor optimalisatie van campagnes. Je ziet waar verbeteringen te behalen zijn en waar de focus van media-inzet op moet liggen.

 

Hoe werkt Communication Analytics in de praktijk?

Communication Analytics werkt in drie opeenvolgende stappen: dataverzameling, analyse en advies.

  1. Dataverzameling

We helpen je met het verzamelen van de benodigde data. Dit zijn voornamelijk media uitzendschema’s en data van het bezoek naar je site of een andere effectvariabele. Alle data wordt door ons grondig gecontroleerd.

  1. Analyse

Uit het webbezoek isoleren we door middel van statistische modelleringstechnieken de bezoeken die veroorzaakt zijn door de campagne: het campagne-effect. Het campagne-effect op je webbezoek splitsen we uit naar een bijdrage van de verschillende mediumtypes. Door hier ook de uitgaven per mediumtype in mee te nemen ontstaat een universele vergelijking: de kosten per webbezoek (CPV). Zo kun je de prestaties van verschillende mediumtypes met elkaar vergelijken, ook als het budget verschillend is geweest. Daarnaast leggen we deze CPV’s naast onze benchmark om aan te geven hoe goed deze presteren ten opzichte van andere adverteerders.

  1. Advies

De resultaten uit onze analyses worden verwerkt in een overzichtelijk rapport en toegelicht in een persoonlijke presentatie. Door doelgericht te focussen op verbetermogelijkheden helpen wij jou stap voor stap je campagne te optimaliseren.

 

Wat levert Communication Analytics op?

Communication Analytics geeft antwoord op vragen als:

  • Wat is het effect van mijn campagne geweest?
  • Wat is het effect van de verschillende mediumtypes?
  • Welke netwerken, kanalen of timeframes hebben veel effect?
  • Wat is de ROI en waar kan ik optimaliseren?
  • Is er synergie te creëren als ik verschillende media tegelijkertijd inzet?

Dit alles om de ROI van media-inzet van je campagnes te verhogen.

 


Vragen?
Lex van Meurs

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396


Gerelateerde artikelen
Sponsoreffectmeting

Sponsoreffectmeting: Wat zijn de effecten van jouw sponsoring?

Jeroen Senster
25 april 2016
Omnibusonderzoek - snel gericht antwoord op onderzoeksvragen - intro

Omnibusonderzoek: gericht antwoord op dringende onderzoeksvragen

Jeroen Bruin
28 mei 2015
Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Rob Doornbos
25 maart 2014
Kwantitatief onderzoek bij Motivaction, online en offline

Kwantitatief onderzoek

Jeroen Senster
10 juni 2016
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency