Toegankelijkheid

Skip to main content

Feestdagenmonitor - inzicht in consumentengedrag rondom feestdagen

Hoe speel je als fabrikant of retailer op tijd in op de verschillende feestdagen? Weten wat de consument per feestdag drijft is daarbij van groot belang. De Motivaction Feestdagen Monitor biedt unieke kennis over de feestdagen en de mogelijkheid om zelf vragen te stellen aan een Nederland representatief consumentenpanel. Deze consumentenkennis over de feestdagen helpt je op tijd de juiste beslissingen te nemen, bijvoorbeeld op gebied van assortiment, product, verpakking en communicatie. 

 

Wat is de Feestdagen Monitor?

Onze Feestdagen Monitor brengt al sinds 2012 de trends en ontwikkelingen rondom 14 feestdagen in kaart. Feestdagen zijn in Nederland een belangrijk sociaal en economisch verschijnsel. We kunnen vergelijkingen maken tussen diverse feestdagen, maar ook tussen verschillende jaren. 

De Feestdagen Monitor geeft handvatten om jouw marketingstrategie te optimaliseren rondom de voor jouw organisatie relevante feestdagen. Je krijgt bijvoorbeeld antwoord op de volgende vragen:

  • Met wie wordt Pasen gevierd? Hoe zitten we erbij met kerst?
  • Hoeveel geven we uit aan cadeautjes met Sinterklaas?
  • Wat zijn de trends met Halloween?
  • Wie doet er mee aan het Suikerfeest?
  • Hoeveel mensen in Nederland hebben de feestdag gevierd?
  • Waar en met wie vierden ze de feestdag?
  • Hoeveel geld hebben ze uitgegeven aan de feestdag, bijvoorbeeld aan cadeaus, eten, kleding?

 

Eigen vragen toevoegen

Het is ook mogelijk om eigen vragen toe te voegen. Hierdoor krijg je ook specifieke antwoorden op vragen die jouw organisatie verder helpen. Wat heb jij altijd al van de (potentiele) consument willen weten? 

 

Hoe werkt de Feestdagen Monitor?

Met continue kwantitatief onderzoek brengen wij de trends en ontwikkelingen rondom een feestdag in kaart. Er wordt gebruik gemaakt van een standaardvragenlijst, waarbij tevens ruimte is voor jouw eigen vragen. De resultaten zijn Nederland representatief en kunnen worden uitgesplitst naar verschillende doelgroepen, zodat je direct inzicht krijgt in hoe jouw (potentiele) consument de feestdagen viert. 

Download nu de preview door het formulier in te vullen. 

Wil je meer weten over de Feestdagen Monitor? Neem dan contact op met Sanne Bovendeert of Ruurd Hielkema.


Vragen?
Ruurd Hielkema

Ruurd Hielkema studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, was medeoprichter van Trendbox, voorzitter van de Research Keurmerkgroep en bestuurslid van SIRE.


Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Bart Rentenaar

Email
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 589 83 48


Gerelateerde artikelen
Customer Journey Mapping

Customer journey mapping: de klantbeleving centraal

Merel Zuiderduin
01 oktober 2014
Omnibusonderzoek - snel gericht antwoord op onderzoeksvragen - intro

Omnibusonderzoek: gericht antwoord op dringende onderzoeksvragen

Jeroen Bruin
28 mei 2015
VisualFocus

VisualFocus: betere focusgroepen dankzij smartphones

Margré Nijkamp
21 juni 2018
adFlow: kwalitatief reclames concept- en pretesten

adFlow: kwalitatief concept- en pretesten met nog meer gevoel en oog voor detail

Sander Kluiters
21 november 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency