Bart Rentenaar
FMCG
Food
Retail
FMCG
Food
Retail
In mijn rol als kwantitatief onderzoeker vergaar ik in het bijzonder inzichten voor bedrijven die handelen in consumentenproducten. Van bloemenkwekers tot aardappeltelers en van tankstations tot autohandelaren. Een breed onderzoeksveld, met een terugkerend thema: waarom maken consumenten de keuzes die ze maken? De zoektocht naar het antwoord op deze vraag loopt voor elke branche en elk bedrijf anders, met voor mij de schone taak om dit antwoord om te zetten in bruikbare inzichten.
In het najaar van 2022 ben ik bij Motivaction aan de slag gegaan als kwantitatief onderzoeker binnen het team Consumentenproducten, wat uitstekend aansluit op mijn interesse in consumentengedrag. Deze interesse in consumentengedrag is ontstaan tijdens mijn bachelor Psychologie en is verder vormgegeven tijdens mijn master Economic and Consumer Psychology, beiden aan de Universiteit Leiden. Het leukste aan mijn werk is zien dat mijn rapporten enthousiast worden ontvangen; de verworven inzichten helpen de klant ook daadwerkelijk verder.