Toegankelijkheid

Skip to main content

Gen Z is van alles wat, net als jij

11 augustus 2023

Generatie Z is een generatie waar we allemaal graag over schrijven en praten.  Meer dan de helft van de artikelen die de laatste jaren over Gen Z verschenen zijn, zagen in 2023 het licht. Wij denken dat de toenemende interesse in deze jongeren van 10-25 jaar komt door de groeiende sociale, culturele en economische invloed die zij hebben als arbeidskrachten en consumenten van de toekomst. Hoe dan ook, Generatie Z blijkt een generatie die vragen oproept, aanzet tot discussies en sterke gevoelens naar boven brengt.

Lees ook: Generatie Z kiest de duurzame variant als hun portemonnee dat toelaat

Gen Z is lui, eenzaam, gestrest, verwend en kan niet tegen kritiek. Maar deze generatie is ook tech savvy, zacht én in staat tot verandering brengen. Wanneer je ‘Gen Z is’ intypt in de zoekbalk zijn dit de kenmerken die Google je aanreikt. Tussen al deze stereotyperende kenmerken mist er echter één ding: nuance.

Generatie Z is meer dan de Greta Thunbergs. Het zijn de Kylie Jenners. Je weet wel, die van de Kardashians. Of Xavi Simons, de jongste Nederlander in 84 jaar tijd die tijdens het WK voetbal van 2022 meespeelde. Het zijn de MrBeasts, 's werelds meest gevolgde Youtuber en Bella Hadids, het wereldberoemde topmodel. Het zijn de harde werkers én snelle geldzoekers, het zijn de fatalisten én optimisten, het zijn de TikTokverslaafden én telefoon detoxers. Maar de jongeren van Gen Z zijn vooral alles daartussen in. 

Wat Gen Z allemaal is, vindt en wil? Dat zochten wij uit door middel van een kwalitatief multiclient onderzoek. We spraken achttien jongeren van 18-25 jaar over technologie, de toekomst, mentale gezondheid en duurzaamheid. Onderwerpen waar de meningen over verschillen en divergentie de boventoon voert.

Leer de belevingswereld van G nog beter kennen en integreer die kennis met jouw marketingstrategie om beter aan te sluiten bij deze interessante en groter wordende doelgroep. Schrijf je in voor onderzoek onder deze generatie. Inschrijven kan tot 3 oktober. Klik hier voor meer informatie.

Ga in gesprek met Gen Z 


Deel dit artikel

Vragen?
Loes Kleijngeld

Email
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 589 82 05


Gerelateerde artikelen

Hoe Nederlanders dubben met duurzaamheid: onbeperkt schoon drinkwater voor iedereen! Is dat echt zo vanzelfsprekend?

Lieke van Duist
14 juli 2020

Maatschappelijk merk-engagement is niet iets is wat overwaait

Pieter Paul Verheggen
09 augustus 2022

Onderzoek: Mandela’s droom bedreigd door wereldwijd pessimisme

Martijn Lampert
30 juli 2018

Valentijnsdag: onzin vinden we, maar toch doen we mee

Ruurd Hielkema
15 februari 2021
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency