Toegankelijkheid

Skip to main content

Motivaction en Media.Monks ontwikkelen Gen AI persona’s

21 november 2023

Met behulp van AI worden de persona’s actieve sparringpartners

Onderzoek- en adviesbureau Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee partijen gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM). Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s, kunnen marketeers met de Gen AI persona’s in gesprek gaan en zo veel beter gebruik maken van de data die beschikbaar is om informatie te genereren, over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.

De Human Data & Insights experts van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om LLM’s te laten opereren in combinatie met rijke onderzoeksdata. De uitgebreide Human Data onderzoeksdatabase van Motivaction, inclusief het Mentality model, vormt het ideale uitgangspunt om de doorontwikkeling te maken naar interactieve persona’s; persona’s die deze specifieke kenmerken vertegenwoordigen en waarmee een persoonlijk gesprek gevoerd kan worden zelfs nog voor een campagne van start gaat.

Kevin Hengstz, Human Data & Insights expert bij Motivaction, zegt: ”Persona’s zijn een veelgebruikte methode binnen de reclamebranche en daarbuiten, het helpt je om je in andere personen te verplaatsen. Stel je eens voor dat je, door LLM's toe te passen op deze persona's, nu ook echt met 'andere personen' kunt sparren over jouw nieuwe concept. Dat is onze gezamenlijke ambitie.”

Vanessa Hofland, Managing Director van Media.Monks, voegt toe: “Er wordt binnen onze eigen organisatie al veel gebruikgemaakt van Gen AI persona’s. Dat onze klanten een gesprek kunnen hebben met Gen AI persona’s maakt het naast innovatief ook extra waardevol. Wie zou er nou niet met bestaande - of nieuwe - doelgroepen in gesprek willen gaan en op zo’n slimme manier data willen gebruiken?”

Over Motivaction

Motivaction is al bijna 40 jaar het toonaangevende onafhankelijke onderzoek- en adviesbureau op het gebied van Human Data & Insights over de Nederlandse samenleving. De door ons ontwikkelde modellen (o.a. Mentality) zijn opgenomen in de standaardwerken van Marketing en worden dagelijks toegepast bij talloze bedrijven en organisaties; van multinationals tot de Overheid; in B2B én B2C.  Als één van de grondleggers van het persona-denken in Nederland was Motivaction twee decennia geleden al vooruitstrevend; en met deze ambitie van meer dan 90 (research) professionals, met elk hun specifieke expertise, weet Motivaction wat er speelt in de samenleving en helpen wij groei en impact te realiseren bij onze klanten.

 

Over Media.Monks

Media.Monks is het puur digitaal opererende merk van S4Capital plc dat meer dan 8.550 digitale experts wereldwijd verbindt. We worden gedreven door een missie om adverteerders vooruit te helpen en ambitieuze resultaten te bereiken, zodat zowel onze klanten als onze mensen hun volledige groeipotentieel kunnen realiseren. Ons geïntegreerde model combineert oplossingen op het gebied van media, data, social media, platforms, studio, experiences, merkstrategie en technologische diensten om adverteerders te helpen zich voortdurend opnieuw uit te vinden in een steeds sneller veranderende wereld.

Onze inspanningen om de cultuur te beïnvloeden, innovatieve technologieën te ontwikkelen en onze rol in de toekomst van groei, hebben erkenning gekregen van talloze gerenommeerde jury's: we staan constant op de lijst van snelst groeiende bedrijven van Adweek (2019-2022), worden regelmatig erkend bij Cannes Lions, staan in AdExchanger's Programmatic Power Players (2020-2023), zijn benoemd tot Webby Production Company of the Year (2021-2023), hebben een recordaantal FWAs ontvangen, en zijn opgenomen in Newsweek's Top 100 Global Most Loved Workplaces 2023. Samen bevestigen deze prestaties onze ervaring op het gebied van digitale innovatie, uitmuntendheid in vakmanschap en toewijding aan persoonlijke groei.

 


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14

Seth Schaafsma

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Waarom Nike’s anti-racismeadvertentie wel werkt - en die van Pepsi niet

Pieter Paul Verheggen
17 juni 2020

Krijg je zo klanten in beweging?

Henk Heinen
05 september 2019

Zelfredzaamheid in de zorg: plan versus praktijk

Marcel Voorn
06 maart 2019

Black Friday 2021: consument wil terug naar de fysieke winkel

Ruurd Hielkema
22 november 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency