Wist je dat ruim de helft van alle consumenten het belangrijk vindt dat kleding duurzaam is? Of dat bijna een derde van alle Nederlanders dit jaar Valentijnsdag vierde? Niet? Dan ben je bij onze nieuwsbrief aan het juiste adres!
We houden je graag 1 keer per maand op de hoogte van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events. Zo weet je precies wat er speelt.
Schrijf je hier in.
- Sander Metaal, Senior Research Manager
|
|
Recent Mentality-onderzoek laat zien dat efficiëntie en gemak zijn genormaliseerd. Geld terugbetalen via Tikkie, maaltijdboxen van HelloFresh, fietsabonnementen van Swapfiets of voorgesneden boontjes in de supermarkt.
Dankzij onderzoek weten wij: gemak is het nieuwe normaal. Voor Motivaction volg ik op de voet hoe de samenleving zich ontwikkelt en wat voor impact dat heeft op ons denken en ons gedrag.
Hoe weet jij wat de drijfveren van gedrag van jouw doelgroep zijn? Ik nodig je graag uit tijdens ons live event op 31 oktober om de laatste inzichten te ontdekken.
|
|
|
Gemak in de samenleving is genormaliseerd
Recent Mentality-onderzoek laat zien dat efficiëntie en gemak zijn genormaliseerd. Geld terugbetalen via Tikkie, maaltijdboxen van HelloFresh, fietsabonnementen van Swapfiets of voorgesneden boontjes in de supermarkt. Gemak is het nieuwe normaal. Motivaction volgt op de voet hoe de samenleving zich ontwikkelt en wat voor impact dat heeft op ons denken en ons gedrag.
Dit heeft allemaal impact op jouw organisatie. Ontdek meer over de veranderingen en hoe je als organisatie daarop inspeelt. Dinsdag 31 oktober delen wij de laatste inzichten van de ontwikkelingen van de samenleving en de recente update van ons Mentality-model. Krijg grip op jouw doelgroep. Begrijp hun drijfveren van gedrag.
|
|
|
Vijf redenen waarom kwalitatief onderzoek een must is
|
|
|
|
Voor exploratieve vraagstukken en om diepgaande insights over een onderwerp te verzamelen, adviseren wij om kwalitatief onderzoek in te zetten.
Kwalitatief onderzoek geeft antwoord op “hoe-en-waarom-vragen”. Zo ontdek je motivaties, behoeften, percepties en emoties, die gedragingen en ideeën van mensen beïnvloeden.
|
|
|
Is ChatGPT de heilige graal voor doelgroepanalyse?
|
|
|
In Uitgezocht, de podcast van Motivaction, onderwerpen wij onze experts aan een vragenvuur over de laatste ontwikkelingen, zodat jij je business kunt laten groeien en impact kunt maken.
In deze aflevering vertelt Seth over de winst, maar ook over de valkuilen en risico’s van ChatGPT. Waar moet je op letten als je de tool gebruikt voor jouw nieuwe marketingstrategie?
|
|
|
|
Duik in het mediagedrag van jouw doelgroep
Algoritmes bepalen steeds meer ons wereldbeeld en ook onze keuze voor specifieke mediakanalen. Eigen mediagebruik beïnvloedt jouw beeld van het mediagedrag van de gemiddelde Nederlander. Betrouwbare en relevante cijfers over het mediagebruik van Nederlanders geven jouw organisatie houvast. Ze zorgen dat jouw organisatie geen verkeerde aannames doet op basis van jouw eigen mediabubbel. Duik in het mediagedrag van jouw doelgroep met behulp van ons mediadashboard.
|
|
|
Data gedreven design met Mentality
Apeldoorn Partners wilde een website ontwikkelen die precies afgestemd was op de doelgroepen op basis van het Mentality-model. Maar welke visuele taal spreekt hun doelgroep?
Motivaction onderzocht welk design het beste past bij de Mentality-doelgroepen van Apeldoorn Partners. Op basis van bestaande data hebben wij in beeld gebracht welke visuele taal de doelgroepen spreken.
Benieuwd hoe we tot deze resultaten zijn gekomen?
|
|
|
Wij laten zien wat mensen drijft, alle mensen
|
|
|
|
Twintig jaar geleden merkte Motivaction dat mensen met een Surinaamse herkomst een andere opvatting hadden dan anderen in een focusgroep.
De klant vond hun opvattingen storend. Voor Motivaction was dit juist een eyeopener. Bedrijven zien biculturele Nederlanders vaak over het hoofd. Terwijl het juist kansen biedt deze te onderzoeken. Wij gingen in gesprek met Lennart, onze expert diversiteit en inclusie.
|
|
|
Hoe ik leef is hoe ik fiets
|
|
|
Nog nooit eerder zagen we zoveel verschillende fietsen op straat. Iedereen kan nu een fiets kiezen die bij zijn of haar wensen en behoeften past. Dit is prettig voor de consument, maar levert ook ergernissen en soms gevaarlijke situaties op.
Wie kiest voor welke fiets en waarom?
|
|
|
|
|
Wij zijn trots op deze drie waardevolle collega’s die zich ieder al 15 jaar elke dag met plezier, bevlogenheid en motivatie inzetten voor het succes van Motivaction!
Dankjewel Maaike Zijderveld, Jorn Lingsma en Bart van Wensen!
|
|
|
Wil je elke maand als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events?
Schrijf je hier in:
Meld je aan voor onze nieuwsbrief