Toegankelijkheid

Skip to main content

Online PGB-community van start

19 februari 2018

Deze week lanceert de SVB haar nieuwe PGB-community: een online platform waarop ruim 100 houders van een persoonsgebonden budget en/of hun vertegenwoordigers meepraten en meedenken over de dienstverlening van de SVB. De community gaat in gesprek over zaken die belangrijk zijn voor budgethouders en vertegenwoordigers. De input van de community wordt gebruikt om de dienstverlening en communicatie van de SVB te verbeteren.

Klant aan het woord

Deelnemers aan de besloten community worden uitgenodigd om actief mee te denken over uiteenlopende onderwerpen. Zo zullen zij kritisch meelezen bij het opstellen van nieuwe brieven en formulieren, maar ook meedoen aan structureel onderzoek naar het contact met de SVB en ideeën aandragen voor het verbeteren van de dienstverlening.

Christine Nijkamp, directeur PGB: “we willen onze dienstverlening en communicatie zo goed mogelijk laten aansluiten bij de wensen van onze klant. Dat kan alleen als we onze klanten kennen en met hen in gesprek gaan. Deze online community is een mooie manier om onze klanten structureel te betrekken bij wat we doen, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren en ons intern beter bewust zijn van de stem van de klant”.

Aan de community nemen zowel budgethouders en vertegenwoordigers deel, die zowel onder de Wlz, Zwv, Wmo als de Jeugdwet vallen.

Klantonderzoek binnen de SVB

De online PGB-community is de eerste stap in het structureel inrichten van klantonderzoek binnen de SVB. Samen met onderzoeksbureau Motivaction voert het nieuwe team Klantonderzoek dit jaar een uitgebreide onderzoeksagenda uit. Deze bestaat onder andere uit usability onderzoek van de website SVB.nl, klantreisonderzoek, onderzoek naar klachtenafhandeling en kort cyclisch klanttevredenheidsonderzoek na (telefonische) contactmomenten. Ook wordt later dit jaar een online community voor AOW-klanten gelanceerd.

Bron: SVB, 16.02.2018

Deel dit artikel

Vragen?
Cecilia Keuchenius

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Van ‘Dry January’ naar een alcoholvrij biertje in de zon

Loes Kleijngeld
08 april 2024

Corona Impact Monitor: steun voor sociale onthouding daalt, economische zorgen groeien

Bram van der Lelij
28 april 2020

Zo komen Nederlandse millennials de kerstdagen door

Jeroen Senster
12 december 2018
klant- en merkbeleving verdient huwelijk

Klant- en merkbeleving verdienen een goed huwelijk

Jeroen Senster
15 juli 2021
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency