Toegankelijkheid

Skip to main content

M-Talk Community

Ik vond het eigenlijk iets te kort duren. Ik was nog niet klaar met de community. Dus ik blijf graag meedoen en meedenken!”

- Deelnemer aan onze community onderzoek

 

Wat is een M-talk community?

In een M-talk community komt een groep mensen samen in een online omgeving om met onderzoekers en elkaar in discussie te gaan, hun eigen overwegingen en gedrag te beschrijven, producten te testen of om te brainstormen.

Dit gebeurt aan de hand van waardevolle vragen in verschillende vormen en onder begeleiding van een moderator die ruimte verzorgt voor spontane- en onderbouwde reacties,..

Bij deze interactieve two-way-conversation groeit het ‘community-gevoel’ naarmate het onderzoek vordert, en deze verbondenheid tussen de deelnemers stimuleert openhartige en authentieke uitingen. Daarom is een M-Talk community geschikt om:

  • In te spelen op complexe thema’s of radicaal nieuwe concepten
  • Deelnemers langer te laten nadenken over gewoontegedrag en onbewuste gedragspatronen
  • Gevoelige onderwerpen die in de privésfeer liggen te bespreken

 

Waarom kiezen voor een M-talk community?

Door groep(en) voor een bepaalde periode te volgen, ontstaat een veel directer inzicht in wat er in hen omgaat..  Omdat community onderzoek twee weken tot een maand maar zelfs een jaar kan duren, biedt het de kans inzichten en waardevolle feedback van deelnemers te integreren met toekomstige onderwerpen, wat het leereffect en de wendbaarheid binnen het onderzoek vergroot.

Met een M-talk community onderzoek krijg je:

  • Antwoord op vragen die je hebt gesteld, en op vragen die je niet van tevoren had bedacht
  • Diepgaand inzicht in de belevingswereld, de context en het dagelijks gedrag van jouw doelgroep
  • Een hoge interne betrokkenheid doordat geïnteresseerde medewerkers binnen de organisatie toegang krijgen

Je hebt continu toegang tot het stellen van vragen in het platform en daarnaast ontvang je na afloop een beschrijving van alle inzichten en adviezen in een bondige en visueel aantrekkelijke rapportage.

 

Hoe werkt het in de praktijk?

Het begint met een kick-off met alle betrokkenen.. Vervolgens maken we samen een gevarieerde topic planning waardoor deelnemers enthousiast blijven over het platform. Samen bepalen we jouw rol en die van je collega’s als actieve vraagbaak, blogger of observer. Een moderator van Motivaction zal tijdens het onderzoek meerdere keren per dag online zijn om vragen te stellen aan de deelnemers en de interactie te stimuleren. Met M-talk communities krijg je:

  • De mogelijkheid een variatie aan vraagvormen voor te leggen binnen één online omgeving
  • Deelnemers die niet regio gebonden zijn en op elk gewenst tijdstip kunnen inloggen
  • Een modulair, schaalbaar platform dat altijd toegankelijk is
  • Onbeperkte toegang voor jou en je collega’s

Wil je meer weten over M-talk community? Neem dan contact op.

Energiecommunity voor Stedin


Vragen?
Margré Nijkamp

Email
Functie Manager InnovatieLab
Telefoon +31 (0)20 589 82 21


Gerelateerde artikelen
Onderbewuste van de doelgroep

InnerWorld: inzicht in het onderbewuste van jouw doelgroep

Sander Kluiters
25 maart 2014
Eyetracking

Eyetracking - Optimaliseer jouw gedrukte media

Sander Kluiters
25 maart 2014

Testen van programmaformats

Jeroen Senster
11 maart 2021
Online onderzoek

e-Safari: rijke en diepgaande inzichten via een tijdelijke online community

Henriët Hensen
07 augustus 2017
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency