Toegankelijkheid

Skip to main content

Bram van der Lelij

Senior Research Consultant
"Ik vertaal met enthousiasme en gedrevenheid jouw maatschappelijke vraagstuk naar relevante en bruikbare inzichten en adviezen."

Bram van der Lelij

Senior Research Consultant

"Ik vertaal met enthousiasme en gedrevenheid jouw maatschappelijke vraagstuk naar relevante en bruikbare inzichten en adviezen."

Maatschappij

Gedragsbeïnvloeding

Mentality

Maatschappij


Gedragsbeïnvloeding


Mentality

Ik help maatschappelijke vraagstukken te vertalen naar onderzoek en onderzoeksresultaten naar concrete adviezen. Mijn focus ligt onder meer op gedragsbeïnvloeding. Wat bepaalt gedrag van mensen en welke interventies dragen bij aan meer maatschappelijk gewenst gedrag? Zo deed ik onderzoek naar het effect van voedselkeuzelogo's als Nutri-Score op het maken van gezonde keuzes, opkomstbevorderende factoren bij verkiezingen en gedragsbepalers bij het verzenden van appjes aan verkeersdeelnemers.

Ik ben goed ingevoerd in waarden, culturele onderstromen en leefstijlen: wat drijft mensen, welke verschillen bestaan daarin en hoe kunnen organisaties daarop inspelen? Speciaal voor de overheid vertaalde ik ons generieke waardensegmentatiemodel Mentality naar burgerschapsstijlen. Hiermee kunnen overheden beter begrijpen hoe burgers tegen de wereld aankijken, wanneer polarisatie optreedt en wat je hier tegen kunt doen.

Ik heb een brede maatschappelijke belangstelling en ervaring met diverse vraagstukken in uiteenlopende sectoren. Na mijn studie sociale wetenschappen ben ik in 2000 bij Motivaction begonnen in een team gespecialiseerd in Mentality-onderzoek voor opdrachtgevers in zowel commerciële als publieke sectoren. Tegenwoordig werk ik als kwantitatief onderzoeker en richt ik mij volledig op maatschappelijke vraagstukken. Mijn sterkste eigenschappen zijn mijn analytische aanpak en het plaatsen van vraagstukken in een bredere context.

Bijdragen van
Bram van der Lelij
Nederlandse interesse in verduurzaming neemt toe, maar Nederlander overschat zichzelf
ACM: vraag door als bedrijf beweert duurzaam te bezorgen
Nieuwe handvatten voor campagne Rijksoverheid
'Mij nie appen!', is de dringende boodschap voor afzenders
Motivaction medewerkers
Motivaction opnieuw als beste beoordeeld voor kwantitatief communicatieonderzoek Rijksoverheid
Steun voor sociale onthouding daalt
Corona Impact Monitor: steun voor sociale onthouding daalt, economische zorgen groeien
Minder Nederlanders houden zich aan coronaregels
Corona Impact Monitor: Minder Nederlanders houden zich aan coronaregels
Overheid mag bedrijven dwingen tot maatschappelijke rol
'Overheid mag grotere maatschappelijke rol bedrijven afdwingen'

Actualiteiten

‘Finfluencers’ winnen terrein: 15% investeert al geld door advies op sociale media

Aimée de Kleijn
14 oktober 2024

Reizen verlegt culinaire grenzen, maar Nederlands broodbeleg moet mee in de koffer

Ruurd Hielkema
08 oktober 2024

Journalistiek vertrouwen Nederlandse burgers 2024 blijft hoog in vergelijking met Amerikanen

Pieter Paul Verheggen
17 september 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency