Bram van der Lelij
Bram van der Lelij
Senior Research Consultant
Maatschappij
Gedragsbeïnvloeding
Mentality
Maatschappij
Gedragsbeïnvloeding
Mentality
Ik ben goed ingevoerd in waarden, culturele onderstromen en leefstijlen: wat drijft mensen, welke verschillen bestaan daarin en hoe kunnen organisaties daarop inspelen? Speciaal voor de overheid vertaalde ik ons generieke waardensegmentatiemodel Mentality naar burgerschapsstijlen. Hiermee kunnen overheden beter begrijpen hoe burgers tegen de wereld aankijken, wanneer polarisatie optreedt en wat je hier tegen kunt doen.
Ik heb een brede maatschappelijke belangstelling en ervaring met diverse vraagstukken in uiteenlopende sectoren. Na mijn studie sociale wetenschappen ben ik in 2000 bij Motivaction begonnen in een team gespecialiseerd in Mentality-onderzoek voor opdrachtgevers in zowel commerciële als publieke sectoren. Tegenwoordig werk ik als kwantitatief onderzoeker en richt ik mij volledig op maatschappelijke vraagstukken. Mijn sterkste eigenschappen zijn mijn analytische aanpak en het plaatsen van vraagstukken in een bredere context.
Bram van der Lelij









Babyboomers floreren: wat we kunnen leren van hun welzijn


Schrijf je nu in voor het jaarlijkse omnibusonderzoek biculturele Nederlanders


‘Finfluencers’ winnen terrein: 15% investeert al geld door advies op sociale media
