Wist je dat ruim de helft van alle consumenten het belangrijk vindt dat kleding duurzaam is? Of dat bijna een derde van alle Nederlanders dit jaar Valentijnsdag vierde? Niet? Dan ben je bij onze nieuwsbrief aan het juiste adres!
We houden je graag 1 keer per maand op de hoogte van de nieuwste onderzoeken, laatste whitepapers en interessante events. Zo weet je precies wat er speelt.
Schrijf je hier in
- Merel Zuiderduin,
Senior Research Consultant
|
|
Goedendag {{contact.firstname}},
De afgelopen week kleurde Amsterdam opnieuw in de prachtige kleuren van de regenboog voor Pride. Dit jaar zagen we niet alleen een enthousiaste opkomst voor de beroemde botenparade, maar ook een groeiende interesse in inhoudelijke activiteiten.
Voor ons team Diversiteit & Inclusie was het tijd om aan Nederland te vragen hoe zij staan tegenover Pride.
Lees in deze nieuwsbrief over hoe Nederland Pride beleeft en wat het betekent voor onze samenleving.
|
|
|
Ultrabewerkt voedsel is overal, maar de meeste consumenten hebben er geen idee van
Ultrabewerkte voeding is overal om ons heen. Maar wat betekent dit precies? Uit recent onderzoek van Motivaction blijkt dat 62% van de Nederlanders hier nog nooit van heeft gehoord en slechts 5% weet wat het echt inhoudt.
Ultrabewerkte producten ondergaan een intensieve bewerking in de fabriek met veel toevoegingen voor houdbaarheid, smaak en aantrekkelijkheid.
Is ultabewerkte voeding gevaarlijk? Overmatig gebruik brengt gezondheidsrisico's met zich mee, zoals een hogere kans op obesitas, hart- en vaatziekten, kanker en mentale aandoeningen zoals angststoornissen en depressies.
Wat kun je doen om te zorgen dat je niet te veel ultrabewerkte producten eet? En hoe kun je de consument effectief aanspreken om te kiezen voor gezondere opties?
|
|
|
Nederlanders sceptisch over de energieplannen van het nieuwe kabinet
De energiemarkt is voortdurend in beweging. Bij Motivaction houden energie-experts Caress Ridder en Gerard Van der Werf de nieuwste trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. In samenwerking met de Nederlandse Vereniging Duurzame Energie brengen zij regelmatig actuele thema's onder de aandacht. Dit keer werd onderzocht wat de Nederlanders van de energieplannen vinden van het nieuwe kabinet.
Op 16 mei presenteerde PVV, NSC, VVD en BBB het hoofdlijnenakkoord 'Hoop, lef en trots'. Een speerpunt van dit kabinet is de betrouwbaarheid en betaalbaarheid van energie. We legde enkele concrete energieplannen van het kabinet voor aan de Nederlanders
De resultaten laten zien dat de coalitie-achterban de plannen steunt, maar niet massaal.
Benieuwd naar wat wél breed wordt gesteund en de andere bevindingen?
|
|
|
Financiële educatie jongeren schiet niet tekort
|
|
|
De laatste maanden is er veel aandacht in de media voor de financiële situatie van jongeren, vaak gekoppeld aan het gebrek aan financiële educatie. Jongeren zouden laks zijn met geld en niet goed weten wat geld betekent. De verleidingen zouden te groot zijn.
Maar is dat wel zo? Zijn jongeren echt slecht zich te beheersen? Schiet de financiële educatie echt tekort? Laten ouders het er te gemakkelijk bij zitten, of ligt de verantwoordelijkheid bij het onderwijs of de financiële sector?
Onlangs hebben we drie generaties Nederlanders (GenZ, Millenials en 45+) bevraagd over hun financiële educatie. Het beeld dat hieruit ontstaat, is genuanceerder dan wat de media vaak schetst.
Benieuwd naar de uitkomsten?
|
|
|
|
Sparkey webinar: 'Gedragsverandering op de werkvloer'
Meer inzicht over gedragsverandering op de werkvloer? Lees dan verder!
Medewerkers vertonen vaak hetzelfde gedrag, blijven binnen hun comfortzone, of volgen de routine van 'zo heb ik het altijd gedaan'. Als organisatie wil je dit doorbreken om duurzaam en toekomstbestendig te zijn. Dit vereist gedragsverandering!
Op 26 september organiseren Sparkey en Motivaction een gratis webinar gedragsverandering op de werkvloer. Ester Koot en Sanne van Elsas delen de geheimen voor effectieve gedragsverandering.
In ons webinar bespreken we hoe je het gedrag van medewerkers effectief kunt veranderen. Naast bestaande kennis over gedragsbepalers delen we nieuwe inzichten van Sparkey, gericht op doelgroep-specifieke methoden.
Wil je beter inzicht krijgen op effectieve interventies voor jouw medewerkers? Of weten welke interne communicatie-uitingen écht aanslaan?
|
|
|
Pride: wie kent het niet?
|
|
|
|
Pride betekende dat Amsterdam afgelopen week weer de basis was van veel feestelijkheden, maar de weken rondom Pride zorgen ook altijd voor veel discussie. Zowel binnen als buiten de LGBTQIA+ gemeenschap. Wij vonden het daarom tijd om eens aan Nederland te vragen hoe zij tegen Pride Amsterdam aankijken. Dit alles tegen de achtergrond van een dalende acceptatie van homoseksualiteit onder Amsterdamse jongeren, zoals vorige week werd gemeld in o.a. Vrij Nederland.
|
|
|
Duurzame maatregelen verminderen zorgen over energiekosten
|
|
|
|
Ruim 70% van de zonnepanelenbezitters en ruim 60% van de gebruikers van warmtepompen en isolatiemaatregelen maken zich minder zorgen over hun energierekening, blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van de NVDE.
Duurzame maatregelen hebben een positieve impact op de financiële gemoedsrust en tevredenheid van huishoudens. Het is cruciaal om deze voordelen breder beschikbaar te maken, zodat iedereen kan profiteren van een betaalbare en voorspelbare energierekening.
Wil jij jouw duurzaamheidsboodschap op een effectieve manier communiceren?
|
|
|
{{msdyncrm_contentsettings.msdyncrm_addressmain}}
Unsubscribe
|
|
|