Slimme data, sterke resultaten: wat databaseverrijking voor je kan betekenen
Wil jij beter inzicht in jouw doelgroep? Wil jij meer weten over de mensen in jouw klantenbestand? Wil jij weten welke doelgroep je nog niet bedient en waar nieuwe kansen liggen? Met onze databaseverrijking bieden wij een snel en betaalbaar antwoord op deze vragen.
Om beter inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van jouw klanten/achterban is het lang niet altijd nodig een nieuw, uitgebreid en soms kostbaar onderzoek op te starten. Op basis van beschikbare data kunnen wij een rijk beeld schetsen van jouw klanten. Motivaction kan namelijk een doelgroepanalyse uitvoeren op jouw klantenbestand en in kaart brengen hoe deze is samengesteld op basis van Mentality.
Het Mentality-model heeft zich in de afgelopen 25 jaar ruim bewezen als waardevolle tool om invulling te geven aan marketing en communicatie. Om de samenstelling te bepalen kun je een enquête voorleggen aan klanten. Dit is een goede methode maar relatief kostbaar. Onze databaseverrijking is een relatief eenvoudig en kostenefficiënt alternatief en heeft een korte doorlooptijd waardoor we snel inzichten genereren.
Wat we doen:
We koppelen onze Mentality-database aan jouw klantenbestand op basis van postcode en/of huisadres. Dit is mogelijk omdat het Mentality-milieu van alle ruim 8 miljoen Nederlandse huisadressen bij ons bekend is. Na de verrijking leveren wij een overzicht met de verdeling van Mentality. Indien gewenst kan dit ook op persoonsniveau worden teruggeleverd. Daarnaast bieden we rapportages, presentaties en workshops om het doelgroepdenken nog meer in de organisatie te verankeren.
Wat levert het op?
- Je krijgt inzicht in de verdeling van Mentality in jouw klantenbestand
- Je krijgt inzicht in welke doelgroepen nu vooral door jouw organisatie worden bereikt
- Je krijgt inzicht in welke potentiële doelgroepen je nu nog niet bereikt (blinde vlek) maar wel interessant zijn voor jouw organisatie
- Deze inzichten bieden jouw organisatie concrete handvatten voor de communicatiestrategie
‘We weten nu heel goed wie onze warme doelgroep is en dat is ontzettend waardevolle informatie die we hebben doorvertaald naar onze doelgroepstrategie.’ - Yvanka van der Zwaan, Specialist Loyalty & Audience Strategies bij Oxfam Novib
- Praktijkvoorbeeld van databaseverrijking Oxfam Novib
- Lees voor meer informatie: Verrijk jouw database voor meer inzicht en strategie
Email
Functie Research Manager
Telefoon +31 (0)20 589 82 39
Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83